Od dziś można korzystać z nowej drogi. Z pewnością będzie to ułatwienie dla kierowców.
W maju 2022 roku ruszyła budowa kolejnej drogi ulgi w mieście. Tym razem prace trwały przy budowie przejazdu od ulicy Południowej do ulicy Kilińskiego jest to początek tzw. trasy średnicowej. Od dzisiaj z nowej drogi mogą korzystać mieszkańcy.
Bardzo fajnie. Szkoda tylko, że zapomniano o rowerzystach i zbrakło ścieżki rowerowej.
c
cześ
Brawo! Obietnica obwodnicy spełniona :D
G
Gość
Tak się pisowcy lansowali MAMY TO a wyszło jak zawsze czyli 1km ścieżki asfaltowej bez pobocza i chodnika. Tak samo będzie z tym cudem gospodarczym Kaczych uji mieliśmy dogonić Niemców a tu na wungiel i prąd brakuje.
x
xawi
a ja sie pytam czy Oława to jest Warszawa czy inna stolica europejska która musi mieć kilka tras średnicowych , obwodnic? czy nie można było połączyć drogi o której jest artykuł czyli drogi za Quicpark z istniejącą tzw drogą ulgi którą tak hucznie otwierał siwy pan z bródką .... na którym brakuje oznakowania poziomego i pionowego .... nie bo pewnie jakiś pan ma działkę przy drodze która powstała i będzie mógł napisać w ogłoszeniu dogodny dojazd do centrum .... chyba Jaczkowic bo od połączenia tej drogi do centrum Jaczkowic jest jakieś 1,4km a do połączenia z ul. strzelaną jest 2,4km . jak dla mnie kilkaset tysięcy wywalone w błoto . A można było to wykorzystać dla dzieciaków np na zorganizowanie spotkania mikołajowego . szkoda że taką władze mamy w powiecie mieście :(
G
Gość
Choć pisowcy to nie udolny "gang Olsena" to lepiej że wydali kasę na tą dróżkę niż na "spotkanie mikołajkowe dzieci". Odkąd jesteśmy w UE dostaliśmy miliardy dotacji i 90% poszło na bzdury typu chodniki baseniki kwietniki pomniki klombiki a zabrakło choćby na elektrownie atomowe biogazownie wiatraki . " Gospodarka głupcze" a potem przyjemności i lans.
B
BKK
Oława, to nie Warszawa. Ale ostatnimi czasy rozrosła się mocno i infrastruktura drogowa jest niewydolna. Główną ulicą miasta jest krajowa 94, czyli droga tranzytowa. Dobra, jej znaczenie spadło po uruchomieniu A4, ale nadal jeździ nią masa ciężarówek do okolicznych stref przemysłowych. Pojedź do Godzikowic i zobacz, co się dzieje na feralnym skrzyżowaniu do Jaczkowic. A te, tak zwana "drogi" ulgi", to są imitacje dróg. Tak na szybko i po taniości położony asfalt. Byle się było czym pochwalić. Wąskie, brak pobocza, brak ścieżek rowerowych. Brak nawet oznakowania poziomego! To nie są drogi. To są ścieżki dla samochodów. Dodaj do tego totalną głupotę zarządzających drogami w mieście i masz przepis na stanie w korkach. Niekończący się remont rynku. To samo remont 1 Maja. A do tego, w tym samym czasie ograniczenie możliwości skrętu w Św. Rocha. Bo jest kiepsko, to jeszcze to utrudnijmy. Jakby nie można było tej zmiany wprowadzić po skończeniu remontów. Zakład Electroluxa, do którego drogi dojazdowe prowadzą uliczkami między domkami. Kto wpadł na pomysł budowy zakładu do którego nie ma dogodnego dojazdu?!? Sprzedaż terenu pod stację paliw zamiast wybudowanie ronda na skrzyżowaniu pięciu ulic (Strzelna, Wiejska, Kilińskiego, Lipowa, Broniewskiego). Fatalnie działający przejazd kolejowy, gdzie czasem trzeba czekać i PIĘĆ minut od zamknięcia rogatek do przejazdu pociągu. I długoletnia batalia o stworzenie tam bezkolizyjnego przejazdu, gdzie władze miasta wykazują nikłą inicjatywę. Most na Odrze. I tak dalej i dalej...
G
Gość
Tylko czekać kiedy dojdzie do wypadku kierowcy jadą jak szaleni a pobocza i ścieżki rowerowej brak.
T
Tubylec
Droga ładna, w tekście jest mowa o niej jako części drogi średnicowej, brakuje mi tylko informacji jakie będą kolejne części tej drogi i na kiedy są planowane.
F
Fuszerka
Z tej drogi można było korzystać już od dawna, bo nikt się nie przejmował zamontowanymi znakami zakazu ruchu.
Ja mam pytanie do oława 24,czy ktoś tą drogę odebrał?Czy zleceniodawca sprawdził jakość wykonania tej drogi? Po pierwsze nawet gołym okiem widać, że nawierzchnia jest nierówna, pofalowana jak falbanki co da się odczuć za kierownicą, oznakowanie poziome jest tak nierówne jakby robił je ktoś po pijaku, w dodatku przyoszczędzając na ilości zużytej farby, bo spod białych linii widoczny jest asfalt, kolejna rzecz to zakręty,na drodze są dwa dosyć ostre, pierwszy z nich jadąc od placu zabaw zabezpieczony jest barierami energochłonnymi, nieco dalej jest drugi zakręt tutaj już barier nie ma,za to na tym zakręcie zaraz za wąskim poboczem jest stroma wysoka na jakieś 2 metry skarpa, nie ma znaków pionowych informujących o tych zakrętach. Kolejna rzecz to zjazdy
na pola dla rolników .Powstała droga przecięła główną drogę polną,którą ciężkie sprzęty rolnicze wjeżdżały na pola, drogi nie przecinają się pod kątem prostym,ale zjazdy po obu stronach zrobione są właśnie pod kątem prostym, tak, że rolnik zjeżdżając z drogi asfaltowe zamiast na drogę polną zjeżdża wprost na pole. Zjazdy te nie są w dodatku zrobione z nawierzchni bitumicznej tak jak przy ulicy Gajowej, a wysypane są miałem i już są rozjeżdżone, a droga dopiero co wybudowana. Od strony Jaczkowic nie ma żadnego znaku określającego dopuszczalny tonaż samochodów efekt tego jest taki, że zaczęły śmigać po niej ciężarówki, które potem wjeżdżają na ulicę Południową, ulicę przy, której nie ma chodników ani oświetlenia,to samo tyczy się osobówek. Kto miał tak genialny plan żeby nowej drogi nie połączyć w linii prostej z ulicą Nowy Otok, tylko ruch przekierować na drogi osiedlowe?A przypomnę, że są to pseudo drogi bez jakiejkolwiek podbudowy, te drogi już się sypią,a przy zwiększonym ruchu posypią się jeszcze szybciej. Olawa24 może dopytacie władze miasta co z remontem ul.Południowej? Miasto kłamie ludziom prosto w oczy zamieszczając na swojej stronie na Facebooku nieprawdziwe informacje najpierw o planowanych remontach z uwzględnienie ulicy Południowej, a potem, że remont na ulicy Południowej trwa. Pytam się gdzie ten remont,bo nic tu się nie dzieje !Jedyne co się dzieje, to wzmożony ruch .A tak poza tym, to wszystko super. Cieszmy się, że mamy nową drogę do Jaczkowic (chociaż według władz to droga do centrum miasta)Bareja wiecznie żywy!
M
Merytoryczny Wśród Hejterów
Bardzo fajnie że powstała ta droga Ulgi, Ale Hejterzy od Kraczka i tak będą narzekać. Jest to dobra podstawa do wybudowania małej obwodnicy Oławy w pierwszym etapie można byłoby dobudować 470m drogi za galerią QP w raz z rondem na DW 396 i ulicy szmaragdowej. Potem Można było by wybudować 2,1 km drogi lokalnej wzdłuż ogrodów działkowych nad torami i Oławą zachodnią zrobić skrzyżowanie na zacisznej I wpiąć się w DK 94 na wysokości Zbigniewa Herberta i już mamy 3/4 obwodnicy wybudowanej. Na koniec tylko 1,4 km przy działkach mały most na Oławce i rondo na 94 na wysokości ulicy stalowej I bang Mamy małą obwodnice Oławy bez zbędnej papierologii po której mogą poruszać się samochody osobowe i mniejsze ciężarówki. Zamiast hejtować Burmistrza można było by wyjść z taką inicjatywą. Niestety ale jedynym osiągnięciem Sławomira Sławomirowa Kraczka, Wszytko dla Oławy a pośrednio Alberta Zielińskiego Jest Hejt, niskiej jakości kopia soku z buraka czyli Oławskie memowisko, no i skrzynka nadawacza na listy koło galerii wybudowanej za PIS-u do której dojeżdża się drogim wybudowanymi lub wyremontowanymi za PIS-u. Gdzie są paczkomaty z których w ciągu 1 dnia korzysta więcej osób niż ze skrzynki nadawczej w rok.
G
Gość
Merytoryczny Pisowiec zachwala " wyrób drogo podobny " Siedem lat rządów Kaczego gangu i mamy; dróżki zamiast obwodnic palenie chrustem zamiast elektrowni atomowych drożyzny zamiast dobrobytu 700 miliardów dodatkowego zadłużenia kraju nie leczącej służby zdrowia nawet kobiety zaczęły " dawać w szyję" i nie chcą rodzić itp. Jedno co się rozrasta to Moherowy Kaczo Rydzowy starczy ród Merytoryczny a nie "nierozgarnięty" jak większość ludzi.
M
Mieszkaniec Otoku
Długa prosta, na której samochody jadą średnio 80 km/h, przy krawędziach rów z obydwu stron, brak pobocza i oświetlenia - kto pierwszy pod koła?
M
MWH
Bardzo dobrze że ta droga powstała stanowi ona dobrą podstawę do budowy małej obwodnicy Oławy dla samochodów osobowych i mniejszych ciężarówek. Najszybciej mogło by powstać połączenie właśnie oddanej do użytku drogi z DW 396 oraz ulicą szmaragdową wystarczyło by dobudować 450 metrów drogi za galerią Quick Park oraz wybudować rondo na przecięciu tych ulic przy okazji budując infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów. Następnie należało by wybudować rondo przy końcu ulicy Kilińskiego w Oławie a początku ulicy Oławskiej w Jaczkowicach wraz z przesunięciem Jaczkowickiego końca drogi ulgi aby nie trzeba było burzyć ogródków działkowych, następnie wybudować nieco ponad 1,4 km drogi ( tu mogły by powstać ekrany dźwiękochłonne aby ogródki działkowe mogły być nadal miejscem odpoczynku ) w raz z mostem na Oławce następnie dojść jak najszybciej do drogi polnej aby około 0,5 km drogi biegło właśnie drogą polną którą wystarczyło by ulepszyć do standardu drogi lokalnej i wybudować skrzyżowanie na ulicy stalowej. Na koniec wystarczyło by wykonać najkosztowniejszą część inwestycji czyli odcinek łączący DW 396 z DK 94 Całość przechodziłaby pomiędzy Nowym Otokiem a ogródkami działkowymi Następnie przechodziła by nad torami wiaduktem w okolicy zachodniego końca przystanku Oława zachodnia, następnie krzyżowała by się z ulicą zaciszną i niewielkim łukiem wchodziła by na drogę polną stanowiącą przedłużenie ulicy Zbigniewa Herberta czyli około 630 m drogi stanowiła by droga polna którą należało by podwyższyć do standardu drogi lokalnej na koniec tylko budowa skrzyżowania z wyżej wspominaną ulicą i drogą krajową i mamy małą obwodnicę Oławy w ciągu 2 do 4 lat. myślę że Samorząd w Oławie mógł by się na taką opcją pochylić tym bardziej że wybory samorządowe są na wiosnę roku 2024 co obecnej koalicji dało by pewną wygraną w przyszłych wyborach, bo z tego co widać idzie to w dobrym kierunku, a przy zapowiedziach burmistrza odnośnie budowy wiaduktu w okolicy os. Sobieskiego może to być bardzo realny scenariusz. Myślę że taka mała obwodnica mogła by odkorkować Oławę. Drogi ulgi są niejako pierwszą generacją rozwiązywania problemów z korkami w Oławie ale pora przejść na wyższy poziom i wybudować spójny system dróg ulgi aby były one atrakcyjną alternatywą wobec jechania przez miasto. A finalnym krokiem powinna być Duża obwodnica Oławy i dodatkowa przeprawa przez Odrę i Oławę po zachodniej stronie miasta dostępna dla ruchu zarówno dla samochodów osobowych jak i ciężarowych aby odkorkować stary most na odrze.
G
Gość
Już niedługo Pinokio i Obmajtek zrobią paliwo po 10 zł to nie trzeba będzie obwodnic wystarczą chodniki i drogi rowerowe.