Mistrzowskie zarządzanie firmą, czyli HubSpot z Verseo
Rozwój technologiczny ostatnich lat wymógł na firmach z niemal wszystkich gałęzi biznesu dostosowanie się do nowej rzeczywistości. Jednocześnie jednak zaoferował właścicielom przedsiębiorstw dopracowane narzędzia, które pozwalają na zwiększenie efektywności organizacji. Wiele biznesów decyduje się na skorzystanie z systemu HubSpot wraz z wdrożeniem przeprowadzonym przez Verseo.
Zacznijmy jednak od tego, czym jest HubSpot.
HubSpota w najbardziej podstawowej formie określa się jako system CRM (Customer Relationship Management), czyli narzędzie służące jako platforma do zarządzania relacjami z kontrahentami. Chodzi zarówno o obecnych klientów, z którymi firma chce utrzymać kontakt, jak i potencjalnych przyszłych klientów, do których najpierw trzeba dotrzeć i przekonać ich do skorzystania z danej usługi czy kupna danego produktu.
To jednak jedynie podstawa, a prawdziwa siła platformy HubSpot leży w jej ogromnych możliwościach. Przede wszystkim pozwala na zintegrowanie działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta – pracownicy mają wtedy dostęp do tych samych danych, co w ogromnym stopniu poprawia wewnętrzną komunikację i codzienną pracę. Dla każdego z działów narzędzie oferuje szereg rozbudowanych funkcji dostosowanych do specyfiki wykonywanych przez nich zadań.
Dzięki temu HubSpot pozwala na zastąpienie wielu zewnętrznych platform, a tym samym redukcję kosztów. Co więcej, otwarta struktura systemu umożliwia głęboką integrację z setkami tysięcy programów i usług – jeżeli nie przewidzieli jej twórcy, możliwe jest zaprojektowanie takiego „mostu” samemu. Jednak już na liście oficjalnych integracji znajdują się najważniejsze i najpopularniejsze serwisy, takie jak:
- Google Search Console,
- WhatsApp,
- Google Ads,
- Facebook Ads,
- Woodpecker,
- Mailchimp,
- i wiele innych.
Przejdźmy po kolei przez wybrane funkcje platformy HubSpot i sprawdźmy, jak mogą poprawić efektywność danego biznesu.
Moduł sprzedażowy – HubSpot Sales Hub
Sales Hub umożliwia lepszą organizację sprzedaży. Moduł pozwala na jasne przedstawienie całego procesu sprzedażowego za pomocą tablic kanban. Dzięki temu dokładnie wiadomo, na którym etapie znajduje się każda transakcja (odnosi się to zarówno do produktowego e-commerce, jak i do sprzedaży B2B), ile generuje przychodu, kto za nią odpowiada i kto jest klientem.
Przede wszystkim jednak moduł Sales w HubSpocie to doskonałe narzędzie codziennej pracy dla handlowców. System pokazuje pełną historię kontaktu z danym klientem, bardzo łatwo więc wrócić do wcześniejszych ustaleń czy zautomatyzować wiele aspektów pracy specjalisty ds. sprzedaży – na przykład automatycznie wysłać klientowi danego e-maila czy ustawić zadanie dla handlowca po dłuższym braku kontaktu ze strony klienta.
HubSpot Sales Hub obejmuje również wszechstronną analitykę sprzedaży. Możliwość wykonania własnych raportów pozwala na ustawienie spersonalizowanych wykresów dotyczących właściwie dowolnego mierzalnego elementu powiązanego z pracą handlową – od liczby spotkań danego specjalisty, przez stopień wypełnienia miesięcznego planu, po np. analizę cross-sell.
Moduł marketingowy – HubSpot Marketing Hub
HubSpot oferuje rozbudowane opcje dla działu marketingu. Umożliwia między innymi tworzenie landing page’y czy firmowych stron, a także blogów oraz zarządzanie stworzoną treścią. Możliwa jest także obsługa mediów społecznościowych, wysyłka newsletterów do bazy klientów, zaawansowane automatyzacje oraz integracje z systemami PPC (Meta Ads, Google Ads, LinkedIn Ads).
Za pomocą raportowania w HubSpocie specjalista ds. marketingu jest w stanie przejrzeć setki istotnych z perspektywy biznesu metryk i ułożyć je w czytelne wykresy czy zestawienia. Ruch na stronie wraz ze źródłem, przejścia pomiędzy podstronami, pobranie materiałów dodatkowych, otwarcie maila z newslettera przez klienta, uczestnictwo w webinarze – wszystkie te dane zebrane w raportach stanowią ogromną wartość analityczną.
Moduł serwisowy – HubSpot Service Hub
Ten moduł jest odpowiedzialny za organizację opieki posprzedażowej i utrzymywanie relacji z klientem. To przejrzysta organizacja zgłoszeń reklamacyjnych i serwisowych, ankiety dotyczące poziomu zadowolenia klientów oraz baza wiedzy na temat firmowych usług/produktów. Oczywiście moduł serwisowy, podobnie jak pozostałe, zapewnia również rozbudowane możliwości analityczne oraz automatyzację wielu procesów, co oszczędza czas pracowników, którzy nie muszą wykonywać wielu powtarzalnych czynności manualnie.
HubSpot i Verseo – postaw na sprawdzony zespół
HubSpot nie bez powodu zaskarbił sobie uznanie ponad 135 tysięcy klientów na całym świecie – to wszechstronne narzędzie, które we wprawnych rękach zapewnia firmom organizacyjną przewagę nad biznesowymi rywalami. Przy implementacji takich systemów bardzo ważny jest właściwy dobór zespołu wdrożeniowego – takiego, który nie tylko zapewni firmie technologiczne podstawy, ale również przeszkoli pracowników i będzie w stanie zrozumieć lokalną specyfikę. Z takiego założenia wychodzi Verseo – doświadczony i merytoryczny partner we wdrożeniu. Skontaktuj się już dziś i pozwól swojej firmie rozpędzić się jak nigdy wcześniej!
[Artykuł partnera]