Nowe zasady odbioru odpadów komunalnych...
Już od 1 lipca tego roku nie tylko w naszej gminie, ale także w większości gmin w Polsce wchodzą nowe zasady odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi.
Wszyscy właściciele nieruchomości, którzy posiadają zawartą umowę z firmą odbierającą odpady komunalne, powinni wypowiedzieć ją w takim terminie, żeby została ona rozwiązana z dniem 30 czerwca 2013. Termin złożenia wypowiedzenia zależy od zapisów obowiązującej umowy. Z reguły wynosi od trzech do jednego miesiąca. W przypadku trudności z odszukaniem umowy, wskazane jest jej wypowiedzenie z terminem trzymiesięcznym, czyli przed 31 marca 2013, z terminem rozwiązania na dzień 30 czerwca 2013.
W Oławie oraz w gminie Domaniów, w których system obejmuje także nieruchomości niezamieszkane, wypowiedzenia umów w zakresie odbioru odpadów komunalnych muszą złożyć także wszystkie firmy i podmioty prowadzące działalność, w wyniku której powstają odpady komunalne. Pozostałe odpady niebędące komunalnymi (np. produkcyjne), będą odbierane i zagospodarowywane na dotychczasowych zasadach.
W przypadku niewypowiedzenia umowy, pomimo wnoszenia na rzecz gminy opłaty za gospodarowanie odpadami, firma wywozowa ma prawo do żądania opłaty za gotowość do świadczenia usług, mimo że ich nie wykonuje.
Wzór wypowiedzenia umowy na odbiór odpadów komunalnych znaleźć można na stronie:
http://www.um.olawa.pl/
Lub dostępny jest w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Oławie - na parterze.