Od nowego roku zmiany w odbiorze odpadów komunalnych w Gminie Domaniów
Od 1 stycznia 2021 roku ulegnie zmianie system odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Domaniów. W wyniku wprowadzonych zmian odpady komunalne z terenu nieruchomości niezamieszkałych nie będą odbierane w ramach systemu organizowanego przez Gminę. -Wyłączenie właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z jednolitego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi będzie skutkowało koniecznością zawarcia przez te podmioty indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, wpisanym do rejestru działalności regulowanej prowadzonym przez Gminę. Obowiązek zawarcia umowy dotyczyć będzie wszystkich przedsiębiorców, instytucji kultury, oświaty, zdrowia, zarządców ogrodów działkowych, cmentarzy, właścicieli działek letniskowych oraz zarządców budynków mieszkaniowych, w których znajdują się lokale użytkowe (tzw. nieruchomości mieszane)- informuje Gmina Domaniów. Lista podmiotów wpisanych do rejestru działalności regulowanej dostępna jest TUTAJ.
Gmina Domaniów informuje, że wypełnianie obowiązku pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości niezamieszkałych będzie podlegać regularnym kontrolom. -Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciel nieruchomości, który nie wykonuje ww. obowiązków, podlega karze grzywny, która może sięgać nawet 5 000 zł. Jednocześnie przypominamy o konieczności niezwłocznego uregulowania wszelkich zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uiszczanej do Gminy Domaniów- informuje Urząd. Więcej szczegółowych informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 71 301 73 72 w godzinach pracy instytucji.