PKP Oława. Nadal bez kasy, ale z możliwością zakupu wszystkich biletów
Kasa biletowa na oławskim dworcu PKP jest nieczynna już ponad miesiąc. W zamian za to ustawiony został biletomat. Niestety nie wszyscy podróżujący są zadowoleni z tego pomysłu.
Podczas sesji Rady Miejskiej, która odbyła się 28 marca mówił o tym burmistrz. Poinformował on Radnych o wystosowanej prośbie do Posła Michała Jarosa, aby dzięki jego zaangażowaniu wróciła standardowa sprzedaż biletów.
Sprawą zajął się Marek Drabiński, który otrzymał pismo z Ministerstwa Infrastruktury z Departamentu Kolejnictwa i przesłał nam je w miniony piątek, 26 kwietnia:
W odpowiedzi na korespondencję przekazaną do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie umożliwienia zakupu biletów na pociągi PKP Intercity na stacji Oława, przedstawiam poniższe stanowisko. Do końca lutego br.,sprzedaż biletów m.in. na połączenia uruchamiane przez PKP Intercity na stacji Oława prowadziła kasa biletowa przewoźnika POLREGIO sp. z o.o. na podstawie zawartej między Spółkami umowy. Dnia 29 lutego 2024 r. Spółka PKP Intercity została poinformowana przez Spółkę POLREGIO, że kasa biletowa na stacji Oława będzie nieczynna od 01.03.2024 r. Warto podkreślić, że operator POLREGIO realizuje przewozy w ramach publicznego transportu zbiorowego na podstawie umowy podpisanej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. W związku z powyższym, wnioski dotyczące ponownego otwarcia kasy biletowej powinny być kierowane do Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W kwestii umożliwienia zakupu biletów na pociągi w biletomacie obecnym na dworcu w Oławie, procedura uruchomienia sprzedaży została przeprowadzona po otrzymaniu stosownego zgłoszenia od agenta Avista sp. z o.o., właściciela ww. biletomatu, zgodnie z postanowieniami obowiązującej z PKP Intercity umowy. Po przeprowadzeniu wspomnianej procedury, w dniu 5 kwietnia br. w biletomacie została udostępniona sprzedaż biletów na pociągi PKP Intercity. Pojawiający się w terminie wcześniejszym komunikat „błąd centralnego systemu sprzedaży” był wynikiem próby udostępnienia przez agenta w tym biletomacie oferty PKP Intercity, przed uzyskaniem stosownych uprawnień dostępowych dla tego urządzenia. Z poważaniem Jakub Kapturzak Zastępca Dyrektora