Północna część Wschodniej Obwodnicy Wrocławia otwarta dla kierowców!
Kierowcy mogą od dziś korzystać z północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, czyli nowo wybudowanej drogi wojewódzkiej między Łanami a Długołęką. Trasa pozwoli odciążyć komunikacyjnie centrum miasta, a dzięki połączeniu z trasą S8 i Autostradową Obwodnicą Wrocławia ułatwi podróżowanie oraz przejmie ruch tranzytowy. W otwarciu obwodnicy uczestniczył Cezary Przybylski Marszałek Województwa Dolnośląskiego, wicemarszałek Marcin Krzyżanowski oraz członkowie zarządu województwa, Tymoteusz Myrda i Krzysztof Maj.
-Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych przez samorząd województwa na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej Dwa tygodnie temu otworzyliśmy fragment wschodniej obwodnicy między ulicami Grota-Roweckiego i Żernikami Wrocławskimi. Dziś oddajemy kierowcom północną część trasy, która domyka od północy system dróg wokół Wrocławia. To ważna inwestycja dla stolicy regionu i kolejny dowód na to, że sprawnie realizujemy inwestycje z myślą o mieszkańcach Dolnego Śląska – mówi marszałek Cezary Przybylski.
Kierowcy, rowerzyści i piesi od dziś mogą już korzystać z nowego, 10 kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia łączącego miejscowości Łany i Długołęka. Przetarg ogłoszono we wrześniu 2019 roku i po ośmiomiesięcznej procedurze podpisano umowę z wykonawcą. Inwestycję zrealizowało konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, a jej wartość na tym odcinku, to około 164 mln złotych.
-Mieszkańcy aglomeracji wrocławskiej długo czekali na te inwestycję. Wreszcie staje się ona faktem. Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest również zobowiązaniem, które jest podstawą naszej koalicji. Niech ta ważna inwestycja dobrze służy mieszkańcom – dodaje wicemarszałek Marcin Krzyżanowski
W toku prac zbudowano m.in. most nad rzeka Widawą i wiadukty nad terenami kolejowymi. Powstał także wiadukt nad trasa wojewódzką, która będzie doprowadzała ruch ze Wschodniej Obwodnicy Wrocławia do łącznika Długołęka, prowadzącego bezpośrednio do trasy S8 w kierunku Warszawy oraz Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8 w kierunku południowym. Inwestycja jest w 85% finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska na lata 2014-2020, 10% wartości pokryły środki budżetu państwa, a pozostałą część sfinansowało województwo.
- Do wybudowania pozostanie 5-kilometrowy odcinek od Bielan Wrocławskich przez miejscowość Wysoka, do ulicy Grota-Roweckiego. Ten odcinek został już całkowicie zaprojektowany, a projektant złożył u Wojewody Dolnośląskiego wniosek ZRID, czyli wniosek o wydanie zgody na rozpoczęcie inwestycji drogowej. Po uzyskaniu tej decyzji będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych – dodaje Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa. Przewidywany termin oddania tego fragmentu obwodnicy to koniec 2024 roku.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku i największa inwestycja drogowa powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Po jej wybudowaniu cała trasa będzie liczyła około 30 km długości i razem z istniejącą Autostradową Obwodnicą Wrocławia stworzą komunikacyjny ring, który ułatwi komunikację drogową zarówno dla ruchu tranzytowego, jak i lokalnego, miejskiego i aglomeracyjnego.
- Cieszę się, że są tu z nami włodarze tych ziem wójt gminy Długołęka Wojciech Błoński oraz Włodzimierz Chlebosz wójt gminy Czernica, bo to nie jest obwodnica tylko dla Wrocławia, ale dla całego Dolnego Śląska. Mam nadzieję, że sprawnie uda się zrealizować ostatni odcinek przez Wysoką i cała droga powstanie w 2024 roku - mówi Krzysztof Maj, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.