Rajd Koguta pojedzie do Mrągowa!
Do tej pory wszystkie edycje rajdu zebrały ponad 4,4 miliona złotych! To ogromna kwota, która już niedługo powiększy się, mamy nadzieję o kolejny milion! W niedzielny poranek, 24 grudnia ogłoszono bowiem kolejną metę Rajdu Koguta.
Ta szczytna inicjatywa organizowana jest od 2017 roku. Uczestnicy byli już między innymi w Karpaczu, Żywcu, Zakopanem, Giżycku, Mielnie, czy Stegnie, odwiedzając po drodze setki fantastycznych miast i ciekawych miejsc. Tradycyjnie już, w Wigilię Bożego Narodzenia - Tomasz Jurczak, pomysłodawca i główny organizator tego wydarzenia, ogłosił kolejną metę, największego polskiego rajdu charytatywnego pojazdów zabytkowych.
Zapisy ruszają już niedługo. A tegoroczną metą będzie Mrągowo! Rajd wyruszy z Oławy, 30 maja. -My się bardzo cieszymy chociaż wybór nie był łatwy. Mieliśmy przygotowane cztery miejsca na metę i każde miasto było zainteresowane przyjęciem miłośników motoryzacji z dobrym sercem. Mrągowo wybraliśmy na ostatniej prostej bo widzieliśmy zaangażowanie i chęci władz miejskich które wspomogą nas w organizacji rajdu. Pani Ania Siwicka zaoferowała scenę, zespoły koncertowe, konferansjera, pomoc służb oraz pomoc na mecie. Meta oraz rozdanie nagród odbędzie się w miasteczku westernowym Mrongoville. Jeżeli chodzi o noclegi to musicie sobie zorganizować we własnym zakresie. Pierwsza noc 30/31 maja w Łodzi lub okolicach a kolejne to już według waszej trasy i tempa. Pamiętajcie że na mecie musicie być 1 czerwca. Chciałbym żebyście na początek sprawnie i szybko zorganizowali noclegi - informuje Muzeum Motoryzacji Wena.
W tej edycji organizatorzy wprowadzają bardzo ważne zmiany. -Najważniejsze, to że pomożemy 500 dzieciom w całej Polsce! Druga to wprowadzenie limitu do 2500 pojazdów. Trzecia zmiana to wielkość wpisowego. W tym roku zebrane środki podzielimy w następujący sposób: 150 000 zł na sprzęt dla oławskiego szpitala. 50% na fundacje, schroniska dla zwierząt i dzieci z powiatu Oławskiego oraz 50% dla 500 dzieci z całej Polski. Jeżeli znacie chore dziecko z Waszego rejonu które potrzebuje pomocy to będziecie mogli zgłosić na listę. Dziecko musi mieć orzeczenie o niepełnosprawności, zgodę opiekuna oraz być zgłoszone w fundacji.
Rejestracja rozpocznie się 1 lutego na stronie www.zabytkowe.com.pl.. Wpisowe to koszt:
- minimum 1000 zł od samochodów oraz autobusów
- minimum 500 zł od motorowerów, motocykli i traktorów
- minimum 100 zł od rowerzystów
-Numery startowe będą przydzielane w/g kolejności zgłoszeń a zakończenie rejestracji potrwa do wyczerpania limitu 2500 załóg i nie później niż 5 maja 2024. Przypominany że w tej edycji jest cegiełka 200zł za rezerwacje numeru startowego. Cegiełkę wrzucisz do puszki na starcie przy odbiorze pakietów. Natomiast numery 1,2,3 przekażemy na licytacje - dodają organizatorzy.
Dzieci można zgłaszać od 1 marca do 30 kwietnia pod adresem mailowym: zabytkowe@wenareklamy.pl.