Wjechał na przejazd na czerwonym świetle, rogatka opadła na samochód
70-letni kierowca zignorował czerwone światło i uszkodził rogatkę. Za swoje nieodpowiedzialne zachowanie otrzymał wysoki mandat karny i sporo punktów.
18 czerwca około godziny 8:35 policjanci udali się na ulicę Wiejską, gdzie zgodnie ze zgłoszeniem, na przejeździe kolejowym doszło do uszkodzenia rogatek. -Funkcjonariusze ustalili, że kierujący samochodem marki Audi, jadąc ul. Wiejską w kierunku Nowego Otoku, zignorował sygnał czerwony nadawany przez sygnalizator świetlny i wjechał na przejazd kolejowy... na szczęście uszkadzając tylko rogatkę. Na 70-letniego kierowcę policjanci nałożyli 2 tys. zł mandatu i 15 punktów karnych. Przypominamy, że pulsujące czerwone światła na przejazdach kolejowych to nie ostrzeżenie. To zakaz wjazdu na przejazd! Ignorowanie znaków i sygnałów świetlnych jest wciąż główną przyczyną wypadków na przejazdach w Polsce - informuje Wioletta Polerowicz, rzecznik prasowy oławskiej Komendy.
Policja przypomina:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.