Wydział Komunikacji zamknięty do końca tygodnia
Starostwo Powiatowe w Oławie informuje: Informujemy, że do piątku 26 marca 2021 roku Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Oławie będzie zamknięty ze względu na skierowanie pracowników wydziału na obowiązkową kwarantannę po kontakcie z osobą pozytywnie zdiagnozowaną na SARS-CoV-2 (COVID-19). W związku z zaistniałą sytuacją, uprzejmie informujemy, że każdy przypadek dotyczący przekroczenia ustawowych terminów odnośnie zarejestrowania pojazdu sprowadzonego z kraju członkowskiego UE oraz zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu zarejestrowanego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej będzie rozpatrywany indywidualnie. O wznowieniu pracy Wydziału poinformujemy w naszych mediach. Za utrudnienia przepraszamy.
Przypominamy, że w sprawie zgłoszeń nabycia lub zbycia pojazdów zarejestrowanych na terenie kraju nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w urzędzie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy interesanci, którzy kupili lub sprzedali pojazd po 1 stycznia 2021 roku są zobowiązani do zgłaszania nabycia lub zbycia pojazd w ciągu 30 dni. Osoby, które nabyły lub zbyły pojazd zarejestrowany w kraju przed 1 stycznia 2021 roku są zobowiązane w ciągu 180 dni zgłosić nabycie lub zbycie.
Zawiadomienia nabycia bądź zbycia pojazdu można załatwić drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Pojazd i Kierowca https://www.esp.pwpw.pl/ (wymagany profil zaufany) lub za pośrednictwem operatora pocztowego, przesyłając zawiadomienie z czytelną kopią dokumentu potwierdzającego nabycie lub zbycie. Zgłoszenie można również składać w zaklejonej kopercie w zielonym pojemniku znajdującym się przy wejściu głównym (od strony dworca PKS) do budynku Starostwa Powiatowego. W przypadku zgłoszenia nabycia, gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte na umowie są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym proszę o załączanie wszystkich dokumentów przenoszących prawo własności. W przypadku gdy zakupiony pojazd jest przedmiotem współwłasności, zgłoszenie nabycia musi być złożone przez wszystkich właścicieli.
UWAGA: Zgłoszenie nabycia wiąże się z przerejestrowaniem pojazdu, jednak z powodu pandemii i ograniczonego dostępu do urzędu, żeby uniknąć kary wystarczy zawiadomić Starostę o nabyciu pojazdu. Data złożenia wniosku za pośrednictwem ePUAP lub data stempla pocztowego oznacza datę złożenia wniosku w urzędzie. Informujemy również, że pozwolenia czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii – jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Jednocześnie należy pamiętać, że stan pandemii nie zwalnia kierowców z obowiązku przeprowadzania przeglądu rejestracyjnego pojazdu i posiadania ważnego ubezpieczenia pojazdu. Terminowe prawo jazdy zachowuje ważność do czasu odwołania stanu epidemii. Natomiast orzeczenia lekarskie wydane w ramach wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich, których ważność upłynęła po dniu 7 marca 2020 r., zachowują ważność, nie dłużej jednak niż do upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Oławie