Założyłeś własny sklep internetowy? Sprawdź, jak pozyskać dla niego klientów!
Każdy nowy, dopiero co uruchomiony sklep internetowy jest w sieci całkiem anonimowy. Potencjalni klienci nie wiedzą o jego istnieniu, a to, czy w końcu go poznają, zależy jedynie od właścicieli sklepu i ich działań promocyjnych. Ich zadaniem jest zatem szybkie zbudowanie rozpoznawalnej marki i zyskanie sieci zadowolonych kontrahentów, którzy za pomocą dobrych opinii będą zachęcać innych do zakupów. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury.
Wygląd Twojego sklepu jest sprawą nadrzędną. Liczy się też jego budowa
Pierwszy krokiem do pozyskania wiernych klientów jest stworzenie profesjonalnej, przyjaznej dla użytkownika strony internetowej. Duża liczba osób szuka interesujących ich produktów w sieci Web, dlatego tak ważne jest, aby trafiając na Twoją stronę, chcieli zostać na niej na dłużej i dokładnie przejrzeć ofertę. Jeśli z jakiegoś powodu szybko ją opuszczą, zapewne pójdą do konkurencji – a tego przecież pragniesz uniknąć. Witryna powinna zatem wyglądać przejrzyście, być intuicyjna i prosta w nawigacji. Niezwykle ważny jest też aktualny certyfikat bezpieczeństwa, gdyż internauta chce czuć się w sklepie bezpiecznie i mieć pewność, że jego dane są chronione. Warto też ułatwić użytkownikowi uzyskanie informacji o produktach poprzez obszerne opisy, które przygotują dla Ciebie na przykład specjaliści z Agencji ESEO. Zadbają też o techniczne działanie strony, dzięki czemu Twój potencjalny klient nie napotka już nieprawidłowości w witrynie, niedziałających przekierowań czy błędów 404.
Pozycjonowanie i Google Ads, czyli niezawodny sposób na reklamę dla sklepu
Skuteczna promocja sklepu internetowego nie może obejść się bez reklamy w sieci. Najskuteczniejsze okażą się tutaj: pozycjonowanie strony w wynikach organicznych i płatna reklama Google Ads. Najpierw zajmijmy się więc pozycjonowaniem. Są to wszystkie działania profesjonalnej agencji (albo Twoje), które mają na celu wywindowanie witryny sklepu jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Skupiają się one na optymalizacji pod wyszukiwarkę oraz na dopasowaniu treści i wyglądu strony do oczekiwań i potrzeb użytkowników. Warto mieć świadomość, że pozycjonowanie daje efekt długofalowy, ale trzeba na niego trochę poczekać (więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj https://www.eseo.pl/). Specjalistyczna agencja, taka jak wspomniana już ESEO, będzie korzystać jedynie z etycznych sposobów na osiągnięcie TOP3 – nie musisz się więc obawiać kary od Google za niedozwolone działania. Jeżeli natomiast chcesz szybkich rezultatów, zdecyduj się na kampanię Google Ads. Co prawda działa ona tylko wtedy, gdy za nią płacisz, ale jest doskonałym sposobem, żeby wypromować biznes sezonowy albo asortyment związany z określonym świętem. Wiele firm słusznie łączy pozycjonowanie z Google Ads: dzięki temu mogą oni przez cały rok znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, a w okresach wzmożonego zainteresowania konkretną ofertą podbić swoje wyniki za pomocą płatnych kampanii.