Zmiana gospodarowania odpadami od nowego roku
Od 1 stycznia 2018 roku nastąpi zmiana systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Związku Międzygminnego Ślęza-Oława. Rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów narzuca w całej Polsce segregację odpadów w podziale na minimum 5 frakcji. Co to oznacza dla osób, które segregują odpady i co należy zrobić?
KROK 1:
Po ostatnim, grudniowym wywozie mieszkańcy rozpoczynają segregację odpadów na następujące frakcje: 1. Papier
2. Szkło
3. Metale i tworzywa sztuczne
4. Odpady ulegające biodegradacji
5. Zmieszane resztkowe
KROK 2:
Właściciel/zarządca nieruchomości wielolokalowych Właściciel/zarządca nieruchomości wyposaża nieruchomość w odpowiednią ilość pojemników (minimum 5), sam dobierając wielkość poszczególnych pojemników. Pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych dla nieruchomości zamieszkałych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb i powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej 40 l na każdego mieszkańca nieruchomości.
Zabudowa jednorodzinna
Właściciel nieruchomości wybiera, w jaki sposób będzie gromadzić odpady. Szkło, bio i odpady zmieszane resztkowe należy umieszczać w pojemnikach. Przy pozostałych odpadach można wybrać, czy wygodniej jest gromadzić je w pojemnikach czy w workach.
Tak jak dotychczas, zarówno w worki, jak i w pojemniki mieszkańcy muszą zaopatrzyć się we własnym zakresie.
KROK 3: Mieszkańcy/ zarządcy/ właściciele nieruchomości pobierają bezpłatnie w Urzędzie gminy członkowskiej Związku lub w Biurze Związku naklejki i oznaczają pojemniki.
ZMIESZANE - nieruchomości niezamieszkałe
W przypadku nieruchomości, dla których zadeklarowana jest zbiórka odpadów w systemie zmieszanym, nowe Rozporządzenie nie wnosi zmian.
Źródło: Ślęza Oława