Coraz mniej azbestu na terenie gminy
Dzięki dofinansowaniu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu udało się zrealizować zadanie pn. "Program usuwania azbestu z terenu Gminy Oława". Jego całkowita wartość w roku 2021 wyniosła 34,7 tys. zł. w tym dofinansowanie 12,9 tys. zł. -Podstawą uzyskania pomocy finansowej było złożenie przez gminę stosownego wniosku, który po rozpatrzeniu przez Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Uchwałą Zarządu WFOŚiGW we Wrocławiu z dnia 21 lipca 2021r. otrzymał pomoc finansową na dalszą realizację zadania. W dniu 16 lipca 2021r. rozstrzygnięto zapytanie ofertowe dotyczące wyłonienia wykonawcy realizacji w roku 2021 przedmiotowego zadania. Ilość odpadów zawierających azbest planowanych do usunięcia w roku 2021 wynikła ze złożonych wniosków przez właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali udział w programie w roku 2021. W dniu 19 lipca 2021r. Gmina Oława zawarła umowę z wyłonionym wykonawcą na demontaż, transport z załadunkiem i przekazaniem do unieszkodliwienia na składowiskach odpadów niebezpiecznych odpadów zawierających azbest pochodzących ze zgłoszonych nieruchomości. W toku realizacji zadania usunięto z terenu gminy Oława łącznie 51,123 Mg (ton) wyrobów zawierających azbest głównie w postaci płyt falistych pokryć dachowych pochodzących z 15 nieruchomości zgłoszonych do programu w tym pokrycia dachowe z 5 budynków mieszkalnych, pozostałe to pokrycia z budynków gospodarczych. Protokołem odbioru wykonanych robót w dniu 23 września 2021r. zakończono na terenie Gminy Oława realizację w roku 2021 zadania związanego z usuwaniem wyrobów zwierających azbest- informują Artur Batór oraz Zdzisław Węgrzyn z Gminy Oława.
Czy zadanie kontynuowane będzie w 2022 roku, zależy w dużej mierze od zainteresowania mieszkańców gminy Oława oraz od możliwości dalszego dofinansowania ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu.
Fot. archiwum wykonawcy.