Czy lajki na Instagramie są ważne?
Instagram to jeden z największych serwisów społecznościowych, który umożliwia wrzucanie na konto zdjęć, filmików i InstaStories. Ma około miliarda użytkowników na całym świecie, a część z nich stanowią osoby lub firmy znane i cenione, dlatego bardzo trudno jest się przebić przez takie ilości udostępnianych treści.
Większości osób, które udostępniają zdjęcia na Instagramie, zależy na tym, aby cieszyły się one jak największą oglądalnością i popularnością, a pragnienie to jest tym większe w przypadku firm sprzedających swoje produkty czy usługi.
Czym jest algorytm Instagrama i jak on działa?
Algorytmy Instagrama działają w ten sposób, że treści, które mają najwięcej lajków są wyświetlane jeszcze większej ilości ludzi. W rezultacie użytkownik ma szansę na zdobycie jeszcze większej liczby obserwujących udostępniane przez niego treści. Z kolei zdjęcia, które nie mają dużej ilości polubień nie tylko nie trafiają do większej liczby odbiorców, ale też mogą się nie wyświetlać osobom, które już obserwują dany profil.
W związku z tym wszystkim osobom, którym zależy na trafianiu do dużej liczby odbiorców, powinno również zależeć na instagram like pod zdjęciami. Ważny jest również czas, w jakim duża ilość lajków zbierze się pod zdjęciem. Jeśli nastąpi to szybko, to automatycznie post stanie się popularniejszy, ale jeśli właściwy moment zostanie "przegapiony", to szansa ta zostanie zaprzepaszczona.
Dlaczego lajki na Instagramie są ważne?
Badania naukowców dowodzą, że wiele osób rzeczywiście odczuwa smutek, a nawet stany depresyjne, kiedy zamieszczane przez nich treści nie zbierają serduszek. Są to skrajne sytuacje, natomiast we wszystkich pozostałych ilość lajków i tak przekłada się na naszą satysfakcję, lepsze samopoczucie i świadomość, że nie są one obojętne dla odbiorców.
Polubienia pod udostępnianymi filmami i zdjęciami świadczą o tym, że danemu użytkownikowi udało się zgromadzić zaangażowaną społeczność, która jest zainteresowana ich treścią. Taki rodzaj dopingu jest nie tylko motywujący, ale również zwiększa zasięgi postów. Ponadto duża ilość lajków wpływa na popularność postu, a w rezultacie może doprowadzić do tego, że konto zyska nowych followersów zainteresowanych tym, co robimy lub proponujemy odbiorcom. Zależności w przypadku instagramowych kont zaczynają się więc od niepozornych lajków, a efekt kuli śnieżnej powoduje, że mogą zaowocować powiększaniem się grona odbiorców.
Co dają lajki na Instagramie osobom prywatnym?
Instagram to bardzo dobre narzędzie do budowania marki własnej. Świadczy o tym ogromna ilość influencerów, która właśnie dzięki temu medium utrzymuje kontakt ze swoimi fanami, a przy okazji zarabia sporo pieniędzy. Duża ilość lajków pod publikowanymi zdjęciami owocuje coraz większą popularnością, a z kolei rozpoznawalność w mediach społecznościowych może przynosić użytkownikowi realne korzyści.
Profile, które cieszą się uznaniem wśród dużej liczby osób i które mają bardzo dużo followersów mogą stać się dla wielu firm platformą do reklamowania własnych produktów. Jeśli więc użytkownik zgromadzi sporo followersów, to może otrzymać propozycję współpracy, a wysokość wynagrodzenia zależy właśnie od ilości ludzi, którzy zobaczą posty z lokowaniem produktu. Taki sposób zarabiania trudno nazwać pracą, aczkolwiek może przynieść sporo pieniędzy. Najczęściej wystarczy umieścić naturalnie wyglądającego postu z danym produktem określoną w umowie ilość razy i oznaczyć reklamowaną firmę, a tym samym zyska ona reklamę, na której jej zależało. Powiększanie instagramowej społeczności może więc być bardzo zyskowną inwestycją i pozwolić użytkownikowi na dorabianie lub zarabianie dzięki zamieszczaniu zdjęć na swoim koncie.
Co dają lajki na Instagramie firmom?
Trudno dzisiaj wyobrazić sobie firmę, która nie posiada konta na Instagramie. Dotyczy to najróżniejszych branż świadczących usługi czy sprzedających różnorodne produkty. Obecność na Instagramie jest o tyle ważna, że konta na tej platformie mają również potencjalni klienci. Platforma ta pozwala również na łatwy i bardzo szybki kontakt z klientami, a także na reklamę nowości czy chwalenie się sukcesami, które na kolejnych odbiorców zadziałają zachęcająco.
Już od dawna małe firmy rezygnują z profesjonalnych stron internetowych na rzecz mediów społecznościowych, do których łatwy dostęp ma w zasadzie każdy i które umożliwiają bardzo szybką interakcję czy poznanie opinii na temat świadczonych usług w komentarzach. W takich wypadkach ilość lajków oraz followersów jest kluczowa, ponieważ ludzie bezwiednie wybierają firmy, które mają ich więcej. Zupełnie podświadomie zakładają bowiem, że duża ilość lajków świadczy o wysokiej jakości, zadowoleniu klientów i zaufaniu, w czym jest oczywiście sporo prawdy. Konta firm, na których widać dużą, zaangażowaną i przychylnie nastawioną społeczność wzbudzają zaufanie i świadczą o renomie firmy.
Jak zdobyć lajki na Instagramie?
Początki na Instagramie bywają bardzo czasochłonne i żmudne, ale istnieje kilka sposobów, aby szybko zdobyć większą ilość lajków.
Jednym z nich jest dodawanie do zdjęć hasztagów, po których inni użytkownicy będą mogli znaleźć nasze posty. Bardzo ważne jest to, aby publikować regularnie i w dobrych porach, za które od dawna uznaje się godzinny poranne w środy i piątki.
Do bardziej czasochłonnych, ale opłacalnych metod, należy lajkowanie postów innych użytkowników i zostawienie pod nimi komentarzy. Ludzie z ciekawości sprawdzają, kto zwrócił uwagę na ich posty, dlatego istnieje szansa, że wejdą na nasz profil i że publikowane treści ich zainteresują. Firmy, które zaczynają swoją działalność w mediach społecznościowych bardzo często decydują sią na zakup lajków, ponieważ ich profile wyglądają wówczas na budzące zainteresowanie i zaufanie. Serwisy zapewniające polubienia pod postami oferują różne pakiety, w których cena jest zależna od ilości kupionych polubień.
[Artykuł partnera]