Dodatek węglowy- komu przysługuje, gdzie go złożyć?
Samorządy rozpoczęły przyjmowanie wniosków o wypłatę dodatku węglowego.
Źródłem ogrzewania, z którego korzystasz jest węgiel lub paliwa węglopochodne? Możesz skorzystać z dodatku węglowego, który wynosi 3 000 zł. -Dodatek przysługiwał będzie gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego. W zaproponowanym rozwiązaniu nie ma kryteriów dochodowych, a dodatek będzie przysługiwał również gospodarstwom, które już zakupiły węgiel. Warunkiem otrzymania dodatku będzie wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków- informuje Gmina Oława.
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego będzie można składać do 30 listopada 2022 r.
Urząd Miejski w Oławie:
Wnioski można składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Oławie - Plac Zamkowy 15 lub elektronicznie za pośrednictwem systemu e-puap w terminie od 17 sierpnia 2022 r. do 30 listopada 2022 r. Wypłata środków nastąpi w terminie jednego miesiąca, liczonego od daty złożenia wniosku na wskazany rachunek bankowy. Formularze do pobrania dostępne będą w biurze podawczym oraz pokoju nr 1b. Wniosek znajdziesz TUTAJ.
Gmina Oława:
Wypełnione wnioski o dodatek węglowy mieszkańcy gminy Oława mogą składać w Gminnym Centrum Informacji – na parterze głównego budynku Urzędu Gminy Oława, pl. Piłsudskiego 28 w Oławie, w nieprzekraczalnym terminie do 30 listopada 2022. Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski za pomocą platformy ePUAP. Wnioski znajdziesz TUTAJ. Wersję papierową wniosków można otrzymać, we wszystkich budynkach Urzędu Gminy Oława: budynek główny – pl. marsz. J. Piłsudskiego – GCI, budynek filialny na ulicy św. Rocha 3 – sekretariat GOPS, budynek filialny na ulicy Nowodojazdowej – pok. Nr 5.
Gmina Domaniów:
Wnioski przyjmuje i informacji udziela: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Domaniowie tel. 71 301 73 73, e-mail: gops@gminadomaniow.pl. Wnioski można składać do 30 listopada br. Wniosek znajdziesz TUTAJ.
Urząd Miasta i Gminy Jelcz- Laskowice:
Wnioski należy składać do 30 listopada w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Wniosek znajdziesz TUTAJ.