Jak przygotować projekt wizytówki?
Jak wygląda proces planowania projektów graficznych?
Proces planowania projektów graficznych, w tym także materiałów reklamowych, nie jest łatwy. Wymaga czasem wielu dni pracy, ale im bardziej efektywna będzie, tym więcej zainteresowanych Twoją firmą uda się pozyskać. Od czego zacząć?
Po pierwsze – wybierz kolory Twojej wizytówki. Ten punkt może wydawać się mało istotny, ale odpowiedni dobór kolorów ma znaczenie także w biznesie. Do najbardziej popularnych, eleganckich barw należą: stalowy szary, granatowy i burgund. Te trzy kolory uznane są za najbardziej wytworne i klasyczne. Jeśli jesteś właścicielem kancelarii prawniczej, biura nieruchomości czy biura maklerskiego, koniecznie wybierz kombinację tych trzech barw. Jeśli jesteś grafikiem, programistą, właścicielem obiektu gastronomicznego, zajmujesz się czymś kreatywnym – nie ma dla Ciebie ograniczeń! Baw się kolorami i wzorami, miksuj je w dowolnych kombinacjach, by stworzyć coś, co będzie oddawać ducha Twojej firmy.
Po drugie – wybierz informacje, jakie znajdą się na Twojej wizytówce – dane kontaktowe, adres, telefon umieszczone na wizytówkach, to już standard, ale być może warto zainteresować klienta jakąś unikalną koncepcją? Na froncie wizytówki powinny znajdować się najważniejsze informacje, którymi chcesz zainteresować potencjalnego partnera biznesowego. Z tyłu zaś możesz umieścić dowolną grafikę lub logo, by całościowo spiąć obie strony w spójną całość. Możesz również nie podawać wszystkich informacji kontaktowych na wizytówce, a jedynie część w taki sposób, by zaskoczyć klienta i zapaść mu w pamięć. Przy dopinaniu projektu graficznego dobrze jest też wysłać go do kilku osób (jeszcze przed zleceniem wydruku) i sprawdzić ich reakcje. Na etapie projektowania będzie można bez przeszkód wprowadzić niezbędne poprawki.
Po trzecie – wybierz potrzebną ilość, gramaturę i rodzaj podłoża: kreda matowa, włókno, offset, perłowe, prążkowane lub syntetyczne. Określ odpowiedni format, a następnie wybierz uszlachetnienie – folia błyszcząca lub matowa, folia soft touch. Obecnie jednym z najczęściej wybieranych formatów wizytówek to multilot – wizytówki warstwowe. Dzięki technologii MultiLoft Twoja wizytówka będzie trzykrotnie grubsza niż tradycyjna, dlatego z łatwością unikniesz pęknięć i zagięć. W ofercie drukarni Piga.pl znajdziesz wizytówki Multiloft z różnokolorową opcją wypełnienia, dzięki czemu bez problemu dobierzesz kolor wypełnienia do całego projektu graficznego.
Dobry projekt graficzny wizytówki jest szansą na zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki, zwłaszcza jeśli konkurencja w Twojej branży na rynku jest dość duża. Nie rezygnuj z żadnego z opisanych wyżej kroków, a będziesz mógł cieszyć się trwałymi relacjami z klientami biznesowymi.