Jak usunąć opinie z Google
Współcześnie e-commerce stał się jedną z najważniejszych ścieżek pozyskiwania nowych klientów. Jedną z pierwszych informacji, do jakich uzyskują dostęp potencjalni nabywcy produktów przedsiębiorstwa, pozostają opnie Google. Stąd możemy dowiedzieć się więcej o jakości usług proponowanych przez dany serwis, sklep internetowy, stacjonarny, hotel czy restaurację.
Opinie Google to podstawowa informacja, która wyświetla się jako jedna z pierwszych, gdy wpiszemy nazwę konkretnej marki w okno wyszukiwarki. Zazwyczaj towarzyszą im krótkie recenzje, w których klienci dzielą się spostrzeżeniami choćby na temat jakości obsługi. Z platformy Google jako podstawowej wyszukiwarki korzysta obecnie ok. 90% użytkowników sieci na całym świecie. Nie trzeba zatem nikogo przekonywać, jak istotne dla wizerunku danej marki w perspektywie jej rozwoju i pozyskiwania nowych klientów będzie zachowanie wysokiej średniej ocen. Często negatywne opinie zostawia na naszym profilu konkurencja lub klienci, którym zdarza mijać się z prawdą. A zatem - jak usunąć opinie z Google, które nie odzwierciedlają stanu faktycznego?
- Konto Google dla firm - najważniejsza wizytówka działalności w sieci
- Lokalizacja firmy w Google Maps - nawigacja dla potencjalnych klientów
- Negatywne opinie - zagrożenie dla wizerunku firmy w e-commerce
- Czy można usunąć negatywne opinie z wizytówki Google?
- Jak usunąć opinie z Google z serwisem Wypromowani
Konto Google dla firm - najważniejsza wizytówka działalności w sieci
Konto Google każdej firmy to obecnie jedna z najważniejszych wizytówek jej działalności. Co robimy, gdy poszukujemy godnego zaufania warsztatu samochodowego, przytulnego hotelu na urlopowy wypad, restauracji w miejscowości, którą odwiedzamy? Z pewnością sięgamy po wyszukiwarkę Google. Poszukiwany lokal możemy zlokalizować na mapach Google, a już za chwilę otrzymamy dostęp do sieciowej wizytówki firmy, a co najważniejsze - recenzji i ocen osób, które skorzystały z usług danej firmy przed nami. Nadmiar negatywnych opinii może więc zaważyć na obniżeniu konwersji w naszym sklepie, spadku liczby odwiedzin w naszych pokojach gościnnych czy braku zleceń w serwisie, który prowadzimy.
Lokalizacja firmy w Google Maps - nawigacja dla potencjalnych klientów
Google Maps to podstawowe narzędzie nawigacyjne smartfonów wyposażonych w Androida. W związku z tym wielu turystów przybywających do danego miast po raz pierwszy korzysta z Google Maps, aby zlokalizować najbliższy hotel, sklep czy restaurację. Mapy Google zapewniają możliwość przeskanowania danego pola mapy w poszukiwaniu konkretnych usług - gastronomii, noclegów czy kluczowych zabytków danego regionu. Gdy użytkownik znajdzie już konkretny punkt na mapie, po skorzystaniu z opcji "wyznacz trasę", zostanie skierowany bezpośrednio do miejsca docelowego. Warto jednak pamiętać, że jedną z informacji, która wyświetli się po wybraniu danej firmy w mapach Google, będzie średnia ocen jej klientów. Tak więc - niska ocena ogólna i negatywne recenzje mogą sprawić, że potencjalny klient - przysłowiowo - rozmyśli się w połowie drogi.
Negatywne opinie - zagrożenie dla wizerunku firmy w e-commerce
Nie trudno wystawić negatywną opinię w ramach zemsty na konkurencji. Często firma nie zasługuje na ocenę 5 gwiazdek, a jednocześnie ocena 1 może okazać się zbyt krzywdząca i nieobiektywna. Bardzo rzadko napotkamy tam na oceny w skali 2-3. Aby wystawić opinię, wystarczy w kilku krokach założyć konto Google powiązane z mailem. To sprawia, że na naszej wizytówce może dojść do spamowania. Klienci wystawiają minimalną notę, gdy produkt, usługa lub zakres obsługi nie spełniły ich oczekiwań, nie zdając sobie sprawy, że negatywne recenzje Google mogą skutecznie zahamować rozwój firmy, a w skrajnych przypadkach - doprowadzić ją nawet do zamknięcia z powodu braku popytu na świadczone usługi. Wizytówka Google ma zatem niezwykłą siłę sprawczą w zakresie strategii e-commerce. Istnieje jednak rozwiązanie, które pomoże pozbyć się niesłusznych i niesprawiedliwych opinii Google.
Czy można usunąć negatywne opinie z wizytówki Google?
Czy usunięcie opinii z wizytówki Google jest w ogóle możliwe? Oczywiście, jednak nie z poziomu panelu Google użytkownika. Jedyną drogą pozostaje zgłoszenie negatywnej opinii do administratorów serwisu Google. Podstawą do jej usunięcie pozostaje naruszenie zasad serwisu. W tym przypadku za naruszenie uznać możemy opinie obraźliwe, niesprawiedliwie krzywdzące lub wystawione przez anonimowych jako spam. Zaloguj się do swojego konta, znajdź opinię, a następnie zgłoś ją wraz z opisem powodu do administratorów Google. Jeżeli to nie poskutkuje, możesz odwołać się od decyzji działu obsługi Google.
Jak usunąć opinie z Google z serwisem Wypromowani
Jak podnieść średnią ocen w wizytówce Google Twojej firmy? Skorzystaj z opcji Kup opinie Google w serwisie Wypromowani,pl. Zapewniamy przemyślaną i merytoryczną kampanię recenzencką, w ramach której wspólnie z klientem ustalamy strategię i terminarz dodawania pozytywnych ocen i recenzji w profilu przedsiębiorstwa. Pomagamy także usunąć negatywną opinię, jeżeli klient uzna, że istnieją podstawy do zgłoszenia jej w ramach spamu lub naruszania regulaminu serwisu. W tej sytuacji działamy w sposób masowy, zgłaszając daną opinię do administratorów za pośrednictwem setek obsługiwanych przez nas kont Google.
[Materiał partnera]