Jak zrobić ankietę na Instagramie?
Prawdziwą wartością posiadania konta na Instagramie jest jej zaangażowana Społeczność. Każdego dnia twórcy internetowi zastanawiają się, w jaki sposób poznać swoich obserwatorów, a także nawiązać i zbudować z nimi autentyczną relację. Z pomocą przychodzą ankiety na InstaStories, które umożliwiają osiągnięcie twoich celów, a także są w stanie zwiększyć twoje zasięgi na tej platformie. Z tego artykułu dowiesz się, czym są ankiety na Instagramie, jak przygotować ankietę oraz jakie możliwości daje Ci jej publikacja.
Czym są ankiety na InstaStories?
Dołączenie funkcjonalności InstaStories do platformy Instagram całkowicie zmieniło zasady gry. Od tego momentu systematyczne publikacje krótkich treści stały się priorytetem twórców. Za pośrednictwem InstaStories możesz dzielić się swoimi przemyśleniami, rekomendacjami lub tym, co robisz w ciągu dnia. InstaStories zaczęło również rozwiać nowe funkcjonalności jak dodawanie lokalizacji, okienek z pytaniami, czy ankiet, które są głównym tematem tego artykułu. Ankieta to nic innego jak zapytanie twoich obserwatorów o opinię, ale w usystematyzowany sposób. Możesz wybrać kilka opcji ankiet, które przedstawisz swoich użytkownikom:
1. ankieta jedno albo drugie.
2. ankieta tak lub nie.
3. ankieta jednokrotnego wyboru.
Wyniki ankiety cieszą się sporą popularnością wśród obserwatorów, dlatego często zostawiają swoje odpowiedzi i chcą od razu zobaczyć wyniki ankiety. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie zarówno z perspektywy twórcy, jak i obserwatora. Ankiety mogą Ci również pomóc w rozwoju biznesu lub gdy jeszcze poszukujesz modelu biznesowego. Za pośrednictwem swojego konta na Instagramie masz dostęp do swojej grupy docelowej, którą warto zapytać o opinię.
Jak stworzyć ankietę na Instagramie?
Stworzenie ankiety na Instagramie jest bardzo proste i wystarczy kilka kroków, aby poznać opinię swoich obserwatorów na dany temat:
1. Stwórz koncepcję ankiety, którą chcesz opublikować - możesz opublikować jedną ankietę lub więcej okienek z ankietami. Koncepcja publikacji ankiet powinna być wcześniej dobrze przemyślana.
2. Wybierz opcję „Udostępnij relację”
3. Wybierz tło z dostępnej biblioteki lub zastosuj zdjęcie, lub grafikę. Sprawdź, czy tło nie jest zbyt rozpraszające dla obserwatorów i czy na pewno zobaczą na nim ankietę to uzupełnienia.
4. Kliknij ekran lub przeciągnij palcem po ekranie z dołu do góry, aby otworzyć sekcję naklejek.
5. Wybierz opcję „Ankieta” lub „Quiz” z kolekcji naklejek. Wybierz „Ankietę”, jeśli chcesz zadać pytanie z dwoma możliwymi odpowiedziami, jeśli chcesz wpisać więcej odpowiedzi do wyboru, wtedy wybierz „Quiz".
6. Zadaj pytanie w górnej sekcji stickera.
7. Edytuj odpowiedzi w zależności od tego, jakie są możliwe odpowiedzi na zadane pytanie.
8. Możesz dowolnie zmieniać położenie ankiety - może znajdować się na środku ekranu, w dole ekrany lub z boku ekranu. Przed publikacją sprawdź, gdzie będzie najlepiej widoczna.
9. Jeśli wszystko jest już dopracowane - wybierz opcję „Publikuj”
Po przejściu tego procesu możesz cieszyć się profesjonalnie dodaną ankietą lub quizem dla swoich obserwatorów. Warto wejść w sekcję relacje, aby sprawdzić odpowiedzi na zadane pytanie.
W jaki sposób możesz wykorzystać ankiety na InstaStories?
Instagram daje nam nieograniczone możliwości komunikowania się z obserwatorami. Jeśli masz ich kilkaset i każdy napisze do Ciebie wiadomość, to w jakimś określonym czasie jesteś w stanie odpisać tym osobom wiadomość prywatną. Natomiast, jeśli skala obserwatorów zwiększa się, wtedy ankiety mogą być dobrym sposobem na grupową komunikację z obserwatorami. Jakie w takim razie są inne zalety stosowania ankiet na InstaStories?
1. Szybka weryfikacja też lub założeń biznesowych - jeśli chcesz wystartować ze swoim biznesem, to ankieta na InstaStories pozwoli Ci zweryfikować czy grupa docelowa jest zainteresowana twoim produktem lub usługą. Nie ma lepszej możliwości na poznanie opinii niż zapytanie u źródła.
2. Utrzymanie zaangażowania obserwatorów - oglądanie relacji przestaje mieć już swoją wartość, dlatego, aby zbudować zainteresowanie obserwatorów, warto dywersyfikować komunikację, również na podstawie ankiety.
3. Sprawdzenie wiedzy obserwatorów - jeśli sprawdzić konto edukacyjne, to ankiety mogą w łatwy sposób wspierać obserwatorów w nauce na zasadzie „self-check". Dzięki ankiecie będą wiedzieć, jakie informacje są już przez nich przyswojone, a nad czym należy jeszcze popracować.
Ankiety na InstaStories to nieograniczone możliwości komunikacji i budowania zaangażowania z obserwatorami. Jeśli jeszcze nie korzystasz z ankiet, to koniecznie opublikuj pierwszą i sprawdź, czy zaangażowanie twoich obserwatorów będzie wysokie.