Już za moment Dni Koguta! Zobacz co będzie się działo
Święto Miasta czyli Dni Koguta już niedługo. Impreza będzie okazją do świętowania 785 lat nadania praw praw miejskich Oławie. Zobacz co czeka na przybyłych.
Impreza jak każdego roku odbędzie się na Miasteczku i potrwa aż dwa dni. Podczas wydarzeń swój jubileusz 10-lecia obchodzić będzie Oławska Orkiestra Dęta. Już po raz ósmy w niedzielę, 23 czerwca do miasta przyjadą perełki motoryzacji na Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Pojazdów. Impreza będzie również okazją do zwiedzania wieży ratuszowej oraz Izby Muzealnej Ziemi Oławskiej.
Dni Koguta są także okazją do wysłuchania na żywo występów gwiazd polskiej sceny muzycznej. Imprezę otworzą występy zaproszonych orkiestr dętych z Trzebnicy, Domaniowa i Środy Śląskiej oraz jubileuszowy koncert Oławskiej Orkiestry Dętej. Gwiazdą sobotniego wieczoru będzie występ popularnej gwiazdy muzyki POP - MARGARET. Drugiego dnia na scenie wystąpi Kabaret Młodych Panów, a świętowanie zakończy koncert zespołu Varius Manx & Kasia Stankiewicz.
Sobota, 22 czerwca
Dni Koguta 2019 rozpoczną się na Miasteczku.
Od godziny 15:00 organizatorzy zapraszają do Strefy Art, na stoiska branżowe oraz na interesujące pokazy rycersko-historyczne. Wszakże korzenie miejskiej Oławy sięgają 1234 roku, mamy więc apogeum średniowiecza, stąd rozbudowane pokazy stref rycerskich: tkactwo, mennica, czerpanie papieru, młyno-piekarnia i ... stoisko kata.
W Strefie Art Centrum Sztuki przygotowaliśmy m.in. tematyczne zabawy plastyczne dla dzieci, gry planszowe itp. oraz ... zdradzimy tylko, że w tym roku każdy będzie mógł POCZUĆ SIĘ JAK VIP.
Na scenie obchody tegorocznych Dni Koguta otwierać będzie zaplanowana na godzinę 16:00 uroczysta Parada Orkiestr Dętych. Do godziny 21:00 wystąpią: Orkiestra Dęta z Domaniowa, Orkiestra Dęta ze Środy Śląskiej, Orkiestra Dęta z Trzebnicy, a około godz. 20:00 z finałowym koncertem wystąpi Orkiestra Dęta z Oławy.
O godzinie 21:30 odbędzie się koncert MARGARET – jednej z najpopularniejszych młodych polskich piosenkarek. Margaret jest laureatką nagród, takich jak: MTV Europe Music Awards, Kids' Choice Awards, Eska Music Awards czy SuperJedynki. Zadebiutowała w 2013 minialbumem "All I Need", z krórej pochodzi singel "Thank You Very Much", za który wokalistka otrzymała wyróżnienie Cyfrowej Piosenki Roku, i który notowany był na oficjalnych listach sprzedaży m.in. w Austrii, Niemczech i we Włoszech. W lipcu 2013 Margaret reprezentowała Polskę na Bałtyckim Festiwalu Piosenki w Karlshamn i zajęła drugie miejsce w finale.
W 2014 wydała swój debiutancki album studyjny "Add the Blonde", który uzyskał certyfikat platynowej płyty. Rok później Margaret w duecie z Mattem Duskiem wydała drugi album studyjny - "Just the Two of Us", który także zdobył status platynowej płyty. W 2017 został wydany kolejny album artystki zatytułowany "Monkey Business". W 2018 z piosenką "In My Cabana" wystąpiła w finale szwedzkiego Melodifestivalen 2018, zajmując siódme miejsce. W tym samym roku jej piosenka "Byle jak" otrzymała tytuł Przebój Lata RMF FM i Polsatu 2018. Obecnie Margaret na scenie promuje swój najnowszy – wydany 31 maja – album "Gaja Hornby", który w całości nagrała w języku polskim. Tytułowa Gaja Hornby to alter ego wokalistki, która opowiada o swojej ewolucji, rozlicza się z błędów i dociera aż na rozstaje dróg. Zapraszamy wszystkich na tę wyjątkową, intymną, muzyczną podróż!
Niedziela, 23 czerwca
W drugim dniu Święta Miasta - 23. czerwca organizatorzy zapraszają wszystkich fanów zabytkowej motoryzacji na 8. edycję Międzynarodowego Zlotu Zabytkowych Pojazdów. Oficjalne rozpoczęcie imprezy planujemy na godz. 12:30. W tym roku zaprezentujemy 1000 perełek zabytkowej motoryzacji. W programie wiele atrakcji: konkursy z nagrodami, pokazy, prezentacje i licytacje. Po raz kolejny zlot poprowadzi Patryk Mikiciuk oraz Paweł Gołębski.
W tym roku na zlocie odbędzie się zakończenie towarzyszących mu dwóch wydarzeń: III Oławskiego Charytatywnego Rajdu Koguta oraz akcji Składak Challange, w której swój udział wezmą m.in. Filip Chajzer i Marcin Prokop.
Około godziny 19:00 na scenie wystąpi Kabaret Młodych Panów obchodzący w tym roku swój Jubileusz 15-lecia na kabaretowej scenie. Młodzi Panowie: Robert Korólczyk, Mateusz Banaszkiewicz, Bartek Demczuk, Łukasz Kaczmarczyk nie próżnują i zdobywają kolejne szczyty w swoim dorobku artystycznym. Wywodzą się z Rybnika, ale obecnie doprowadzają do łez – ze śmiechu oczywiście – fanów nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami. Ich społeczno-obyczajowy humor z dużą dawką ironii i dystansu do tego co aktualnie się dzieje sprawia, że zyskują nie tylko coraz szersze grono wiernych fanów, ale także uznanie krytyków. Zdobyli najwyższe laury we wszystkich liczących się konkursach i festiwalach kabaretowych z RYJKIEM i PAKĄ na czele. Skecze i piosenki kabaretu prezentowane były w programach telewizyjnych na antenach Telewizji Polskiej, Polsatu i TVN i innych.
A o godzinie 20:30 gwiazdą wieczoru będzie zespół Varius Manx & Kasia Stankiewicz. Powrót Kasi Stankiewicz do zespołu Varius Manx z okazji obchodów 25-lecia zespołu był bardzo wyrazistym momentem w życiu zespołu oraz bardzo zauważalnym na rynku muzycznym. Rok 2016 to pasmo niekończących się sukcesów. Znakomity odbiór jubileuszowej trasy koncertowej, cały worek nagród przywieziony z Festiwalu Opolskiego oraz fantastyczny odbiór fanów scementowały współpracę na kolejne lata.
Historia zespołu Varius Manx piszę się dalej... 13 kwietnia 2018 miała miejsce premiera krążka ENT na którym możemy usłyszeć piękne, hipnotyzujące melodie, które zostały ubrane w poetyckie teksty Kasi Stankiewicz.
Przez dwa dni imprezy w godzinach 15.00 - 20.30 będzie można zwiedzać Izbę Muzealną Ziemi Oławskiej, ratuszowe piwnice oraz wieżę, z której mamy rozległy widok na panoramę miasta. Wieża jest najstarszą częścią ratusza. W dolnej części czworoboczna, wyżej ośmioboczna z tarczami zegarowymi, pomiędzy którymi są postaci: księżyca, koguta, śmierci i rycerza, poruszane mechanizmem zegara, pochodzącym z 1718 roku!
Z przyczyn organizacyjnych oraz ze względów bezpieczeństwa zwiedzanie wieży jest możliwe w grupach dziesięcioosobowych, co pół godziny.
Zapraszamy wszystkich na DNI KOGUTA 2019!
Na czas organizacji imprezy masowej została wprowadzona zmiana w organizacji ruchu zastępczego drogi gminnej publicznej nr 111378 D ul. Sienkiewicza - zgodnie z zatwierdzeniem nr 71/2019 z dnia 21 maja 2019 r. Droga przeznaczona jest dla pojazdów uprzywilejowanych oraz przejazd dla artystów. Parking wyłącznie dla Organizatora imprezy. W dniu 23 czerwca od godz. 8.00 - wjazd na teren imprezy masowej dla pojazdów zabytkowych. Po rozpoczęciu imprezy droga tylko dla pojazdów uprzywilejowanych.
Dla przyjezdnych uczestników imprezy zostanie udostępniony parking Starostwa Powiatowego w Oławie w dniu 22.06. - od godz. 16.00 do 23.00, 23.06. - od godz. 10.00-23.00
W dniu 23 czerwca (niedziela) z uwagi na Zlot Zabytkowych Pojazdów wydzielone zostały dwie strefy imprezy masowej – pierwsza obowiązująca podczas zlotu oraz druga – w godzinach odbywania się koncertów. Od godz. 12.00 do18.00 obowiązywać będzie impreza masowa na terenie, gdzie wystawione będą auta zlotu – zaczynając od strony ul. 11 Listopada (od tzw. Górki) w stronę środkowej części Miasteczka oraz terenu graniczącego z Termami Jakuba. Teren ten zostanie oznaczony taśmą biało - czerwoną oraz częściowo barierkami. Wstęp na teren bedzie możliwy przez min. 6 wejść: od ul. 11 listopada, od tzw. "górki", od Term Jakuba, od wału na rzece Oława, od ul. Sienkiewicza oraz od terenu zielonego Ośrodka Kultury (filia nr 2 Centrum Sztuki w Oławie) . Wejcia na teren imprezy bedą widoczne, oznakowane tablicami informacyjnymi Organizatora z Regulaminami imprezy oraz programem. Na terenie imprezy masowej obowiązuje bezwględny zakaz spożywania alkoholu, będzie to możliwe jedynie w strefie wyznaczonego ogródka piwnego. Drugi ogródek piwny znajdować się będzie poza terenem imprezy masowej.Zgodnie z obowiązującymi przepisami każda osoba wchodząca na teren imprezy masowej oraz pojazd zakwalifikowany na zlot będą podlegali kontroli. Wejścia do wyznaczonej strefy będą oznakowane, widoczne i pod opieką służby ochrony. Wejście na teren imprezy masowej jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu imprezy.
Od godz. 18.30 do 23.30 teren imprezy masowej zostaje przeniesiony do strefy przylegającej do sceny i będzie ogrodzony barierkami, tak jak w pierwszym dniu imprezy tj. 22 czerwca (sobota).
Ochrona Imprezy - EKOTRADE Sp. z o.o. Oddział we Wrocławiu.
REGULAMIN IMPREZY MASOWEJ „Dni Koguta” odbywającej się w dniu 22 czerwca i 23 czerwca na terenie wygrodzonym – tzw. „Miasteczka„
-
Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) został wydany na podstawie przepisów ustawy z dnia 21.04.2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, opubl. Dz.U. z 2009r. Nr 62, poz. 504., (zwanej dalej „Ustawą”) oraz na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego.
-
Regulamin kierowany jest do wszystkich osób, które w czasie trwania Imprezy będą przebywały na terenie, na którym przeprowadzana jest Impreza. Każda osoba przebywająca na tym terenie w czasie trwania Imprezy obowiązana jest stosować się do postanowień niniejszego Regulaminu.
-
Celem Regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa Imprezy poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na Imprezie i korzystania przez nie z terenu, na którym przeprowadzona jest Impreza, a także urządzeń znajdujących się na nim.
-
Poniższe określenia używane w regulaminie będą miały następujące znaczenie:
„Służby Porządkowe” - oznacza powołane przez Organizatora osoby, w tym pracowników agencji ochrony lub mienia, legitymujących się identyfikatorem, do dbania o bezpieczeństwo osób uczestniczących w Imprezie. Członkowie Służb Porządkowych posiadają identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu zawierające: nazwę wystawcy, numer identyfikacyjny i fotografię, okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy;
„Teren Imprezy” - oznacza wyznaczony obszar , na którym przeprowadzana jest Impreza.
„Uczestnik Imprezy” - oznacza osobę uczestniczącą w Imprezie.
II
5. Wstęp na teren Imprezy jest wolny i przysługuje wszystkim osobom zainteresowanym wydarzeniem.
6. Zabrania się wnoszenia i posiadania w trakcie Imprezy:
- broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,
- materiałów wybuchowych,
- wyrobów pirotechnicznych,
- materiałów pożarowo niebezpiecznych,
- napojów alkoholowych,
- środków odurzających lub substancji psychotropowych,
7. Ponadto zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt na Teren Imprezy oraz prowadzenia bez autoryzacji Organizatora jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej na Terenie Imprezy.
8. Organizator Imprezy może odmówić wstępu na Imprezę oraz przebywania na niej osobom:
a) znajdującym się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków
b) posiadającym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały, wyroby, napoje, środki lub substancje.
c) zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku Imprezy.
9. Kto wnosi lub posiada na Imprezie broń, inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby b materiały pożarowo niebezpieczne, podlega karze aresztu albo karze ograniczenia wolności.
10. Uczestnicy Imprezy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na Terenie Imprezy zobowiązane są stosować się do poleceń Służb Porządkowych, w tym kierownika do spraw bezpieczeństwa. Odmowa zastosowania się do tych poleceń może wynikać wyłącznie z uwagi na ich sprzeczność z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
11. Osoby małoletnie uczestniczą w Imprezie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują nad nimi pieczę.
III
12. Organizator zapewnia bezpieczeństwo osobom obecnym na Imprezie oraz porządek podczas trwania Imprezy, poprzez m.in.:
a) Służby porządkowe i służby informacyjne wyróżniające się elementami ubioru;
b) powołanie kierownika do spraw bezpieczeństwa, kierującego Służbami Porządkowymi i organizującego pracę Służb Porządkowych;
c) udostępnienie pomocy medycznej oraz zaplecza higieniczno-sanitarnego;
13.Organizator w zakresie określonym Ustawą i przepisami wykonawczymi jest uprawniony do utrwalania Imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
14.Organizator wyznacza strefy podziału Imprezy: Zaplecze techniczno - socjalne, Widownia – miejsca stojące, Punkty stałego zabezpieczenia przez służby ochronne.
15 Organizator zapewnia zabezpieczenia przeciwpożarowe poprzez zapewnienie, że:
a) pracownicy obsługi, Służby Porządkowe i Organizator muszą znać rozmieszczenie podręcznego sprzętu gaśniczego i hydrantów oraz zasady postępowania na wypadek pożaru;
b) Służby Porządkowe muszą być przeszkolone w zakresie zasad prowadzenia ewakuacji, sposobu alarmowania straży pożarnej, zasad użycia podręcznego sprzętu gaśniczego, udzielenia pierwszej pomocy medycznej.
16. Organizator zastrzega sobie prawo ustalenia i zmian w przebiegu Imprezy z uzasadnionych powodów, np. anomalia pogodowe, siła wyższa, itp., a ponadto prawo do ustalenia i zmiany programu pod względem artystycznym i czasowym bez uprzedniej konsultacji i rekompensaty.
IV
17. Służby Porządkowe, legitymujące się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, są uprawnione zgodnie z przepisami Ustawy do:
a)sprawdzania uprawnień do przebywania na Imprezie;
b)legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
c)przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają niebezpieczne przedmioty,
d)wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej, a w przypadku niewykonania takich poleceń – wezwania ich do opuszczenia Imprezy;
e)stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka Służb Porządkowych lub inną osobę, na zasadach określonych w art., 38 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. Nr 114, poz. 740, z późn.zm.)
f)ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia.
18 .Służby porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa oraz p.poż. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
V
19. Niniejszy Regulamin jest dostępny: - w siedzibie organizatora, wywieszony przy wejściach na płotkach wygradzających teren imprezy masowej
20. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy Ustawy oraz Kodeksu Cywilnego.