Kiedy rusza rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych?
Zapoznaj się ze szczegółowym harmonogramem przyjęć dzieci do klas pierwszych.
Do klas pierwszych przyjmowane będą wszystkie dzieci 7-letnie (rocznik 2017) oraz dzieci 6-letnie (rocznik 2018), pod warunkiem wcześniejszego korzystania z wychowania przedszkolnego lub posiadania przez nie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej. Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły podstawowej będą przyjmowane do klas pierwszych na podstawie zgłoszeń rodziców, zgodnie z terminem określonym w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 2 do Zarządzenia Burmistrza Miasta Oława 15/0050/2024 z dnia 25 stycznia 2024 r. Dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły będą przyjmowane (tylko w miarę wolnych miejsc w placówce) na podstawie złożonych wniosków, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. Postępowanie rekrutacyjne będzie prowadzone z wykorzystaniem systemu informatycznego w terminach określonych w harmonogramie.
Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną poprzez stronę internetową: http://nabor.pcss.pl/olawa (należy wybrać „szkoła”), na której będą dostępne szczegółowe informacje o naborze, dokumenty oraz wzory formularzy.
Po elektronicznym wypełnieniu wniosku należy pobrać go z systemu, wydrukować, podpisać (podpisy obojga rodziców/prawnych opiekunów) i złożyć wraz z wymaganymi oświadczeniami zgodnie z instrukcją (w placówce pierwszego wyboru, bądź elektronicznie). Następnie należy sprawdzić wyniki kwalifikacji. W przypadku zakwalifikowania kandydata do placówki, niezbędne jest złożenie przez rodziców/opiekunów prawnych w wyznaczonym terminie potwierdzenie woli zapisu dziecka (można to złożyć papierowo w szkole lub elektronicznie). Brak potwierdzenia oznacza rezygnację z miejsca.
Harmonogram:
- Składanie zgłoszeń przez kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły - 19.02 – 27.02.2024 r. do godz. 15.00
- Udostępnienie w systemie rekrutacyjnym oferty szkół podstawowych - 6.03.2024 r. od godz. 9.00
- Rejestracja w systemie wniosków o przyjęcie - 6.03.2024 r. od godz. 9.00 do 14.03.2024 r. do godz. 24.00
- Składanie w szkole pierwszego wyboru podpisanych wniosków o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów rekrutacyjnych - 6.03.2024 r. do 15.03.2024 r. do godz. 15.00
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy I szkoły podstawowej oraz dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata kryteriów rekrutacyjnych - 18.03.2024 r. do 26.03.2024 r.
- Opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych - 8.04.2024 r. godz. 14.00
- Złożenie przez rodzica potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której dziecko zostało zakwalifikowane - 9.04.2024 r. do 12.04.2024 r. do godz. 15.00
- Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - 16.04.2024 r. godz. 14.00
- Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc - 10.05.2024 r. godz. 15.00
Więcej szczegółowych informacji wraz z terminami postępowania uzupełniającego znajdziesz TUTAJ.
Źródło: Miasto Oława.