Murale w Owe Odra gotowe
To już ostatni etap tworzenia murali wewnątrz Kina Odra. Dzieła upiększają korytarze budynku. Wszystkie nawiązują do Oławy.
W Owe Odra zakończono ostatni etap tworzenia wewnętrznych murali. - Jubileuszowe malowidła ścienne zabrały nam trochę czasu, ale warto było czekać. Na zlecenie Centrum Sztuki w Oławie Kamil Tobiasz, wykonał projekt i zrealizował trzy kolejne, fantastyczne prace. Do postaci Charlie Chaplina, Salvadora Dali i Kory (Olgi Jackowskiej) dołączyły kolejne: Pola Negri, Kargul i Pawlak oraz miniaturowy Pan Kleks. Całości obrazów dopełniły oławskie akcenty. Prace wyglądają wspaniale o każdej porze dnia, warto je obejrzeć... najlepiej na żywo - informuje instytucja kulturalna.
Co dokładnie znajduje się na muralach? To wyjaśnia Centrum Sztuki:
Ściana na poziomie -0,5 - widok przedwojennego holu kina na Młyńskiej z siedzącą z boku Polą Negri. Rok 1923 to data powstania kina na Młyńskiej 3 w Oławie oraz rok przełomowy w karierze Poli Negri (Apolonii Chałupiec), która wtedy właśnie przybyła do Hollywood i tam wystąpiła w amerykańskiej produkcji po raz pierwszy, również w tym roku powstał słynny napis Hollywoodland. Całość zamyka zaprojektowany w 2023 roku neon zaprojektowany przez Bartka Skonecznego i Kamila Tobiasza.
Ściana na poziomie +0,5 - panorama Oławy z postaciami Kargula i Pawlaka (postaci najbardziej rozpoznawalne w polskim kinie). Sylwester Chęciński realizował film prawie po sąsiedzku w Dobrzykowicach, a w Oławie na Rynku kręcił jedną ze scen z Anną Dymną. Pierwszy z tryptyku filmowego -"Sami swoi" powstał w 1967, wtedy kiedy został zamontowany pierwszy kinowy oławski neon.
Ściana na poziomie +1,5 - lot w przestworza nad Oławą z unoszącym się Zeppellinem (zdjęcie z lat 30. XX w.) i malutkim Panem Kleksem, który jest jedną z najważniejszych postaci filmowych polskich produkcji familijnych. Napis Kino Odra inspirowany jest zdjęciem z Przeglądu Filmów Radzieckich z lat 50-tych.