Najbardziej widoczni w Google mają najwięcej klientów. Dzięki pozycjonowaniu Twoja firma może zająć najwyższe miejsca w SERP
Jak się wyróżnić w tłumie konkurencji? Trzeba przekonać odbiorców do siebie zarówno atrakcyjną ofertą, jak też trafionymi w punkt akcjami promocyjnymi. Jeżeli propozycja nie spełni oczekiwań potencjalnego klienta, ten pójdzie gdzie indziej. Natomiast bez odpowiedniej reklamy w ogóle się nie dowie, że przygotowałeś mu coś interesującego. Pod względem ukierunkowywania uwagi nic nie może się równać z pozycjonowaniem stron w Google. Wnioski z badań są jednoznaczne.
Konsumenci nie tracą czasu na przekopywanie się przez cały internet. Oczekują szybkich, konkretnych wyników
W ujęciu globalnym już 70% wszystkich transakcji handlowych ma miejsce w sieci. Jednak nie tylko sektor e-commerce zależy od najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Specjaliści szacują, że zanim klient zdecyduje o zamówieniu fachowej usługi lub zakupie – również w sklepie stacjonarnym w 86% przypadków najpierw poszuka interesującej go oferty/rzeczy w Google. Z roku na rok ten współczynnik systematycznie rośnie. Internetowa wyszukiwarka stała się dla konsumentów podstawowym narzędziem do zdobywania potrzebnych im informacji.
Dlaczego zatem pozycjonowanie stron ma tak duże znaczenie dla współczesnego biznesu? W opinii ekspertów z agencji AFTERWEB trzeba przyjrzeć się bliżej temu, w jaki sposób użytkownicy korzystają z serwisu Google. I okazuje się, że blisko 95% internautów w ogóle nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Te firmy, które znajdują się w ścisłej czołówce SERP, cieszą się znacznie większym zainteresowaniem przyszłych klientów. Wzrost liczby unikalnych użytkowników na firmowym serwisie po przejściu do TOP-u rankingu liczy się w setkach, a nawet tysiącach procentów.
Kompleksowe pozycjonowanie stron przynosi stabilniejsze efekty niż doraźne, sezonowe działania
Trzeba w tym miejscu podkreślić, że rywalizacja o miejsca, którym konsumenci poświęcają najwięcej uwagi, bywa niezwykle zażarta. Gra jest jednak warta świeczki, co pokazują dane na temat sprzedaży w przedsiębiorstwach działających lokalnie. W takich miastach jak Wrocław, Szczecin albo Opole firmy nastawione głównie na miejscowych klientów odnotowują zyski nawet o 70% większe, niż miało to miejsce zanim pozycjonowanie w Google zaczęło przynosić pożądane efekty. Warto tutaj przytoczyć jeszcze jedną statystykę: ok. 78% wyszukań z precyzyjną lokalizacją kończy się osobistą wizytą konsumenta w co najmniej jednym punkcie stacjonarnym w okolicy – i to w ciągu 24 godzin od wejścia na firmową stronę. A skoro pierwsza pozycja w Google zapewnia od 40 do 60% udziału w całym ruchu z wyszukiwarki, trudno o lepszy sposób na pozyskiwanie klientów za pośrednictwem internetu niż pozycjonowanie stron na stosowne dla branży fazy kluczowe.