Silny wiatr daje o sobie znać. Jeden z mieszkańców opowiada o niebezpiecznej sytuacji.
Do zdarzenia doszło na przejściu dla pieszych przy Zespole Szkół imienia Jana Kasprowicza na ulicy Techników w Jelczu-Laskowicach -30 września w Jelczu-Laskowicach około godziny 11:30 było o krok od tragedii. - pisze czytelnik. -Z samochodu ciężarowego z ciężkim załadunkiem na wysokości przejścia dla pieszych przed samą furtką wejściową do szkoły zsunął się całkowicie z naczepy towar.
Z relacji świadków i czytelnika waga towaru sięgała kilka ton -Na szczęście do tragedii nie doszło, ponieważ trwały w tym momencie lekcje i nikt też nie przechodził przez przejście. Teren zabezpieczyła straż pożarna i policja. Natomiast uczniom wskazano bezpieczne wyjście na przystanek autobusowy w innym miejscu.
Aktualnie przez silny wiatr w całym powiecie oławskim straż pożarna ma dużo pracy.
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego lub masz ciekawą informację, zdjęcie, materiał video? Wyślij wiadomość na adres: [email protected] lub profil na Facebooku - @OLAWA24
Jaki wiatr? Pas pękł i tyle. 4 tony wiatr nie ruszy.
G
Gość
Ta i wiatr przewrócił tyle żelastwa? A czym było zabezpieczone... sznurówką?
c
cześ
wszystko wiatr ruszy, kwestia tylko jego prędkości!!!
g
gość
wine ponosi kierowca w 100% do jego obowiazku należy zabezpieczenie ładunku i dozór wiatr wywróci pojazd a ładunek musi siedzieć na swoim miejscu nie ma to tamto
g
gość
Za 25% Wypadków Ciężarówek Na Drodze Odpowiadają Producenci I Załadowcy… 0 LIKESCOMMENTS1925 VIEWS…tak wynika z badań Komisji Europejskiej zaprezentowanych przez Jecques-a Barotta, wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej, komisarza ds. transportu, który zwrócił uwagę, że pierwotnym źródłem wypadków jest brak odpowiedniego zapewnienia standardów mocowania ładunków podczas transportu drogowego.Tymczasem niewielu załadowców oraz producentów ma świadomość, że zgodnie z prawem to właśnie oni, a nie przewoźnicy odpowiadają za prawidłowe załadowanie oraz unieruchomienie ładunku zgodnie z normą PN EN 12 195-1.Ocenia się, że do 25% wypadków z udziałem samochodów ciężarowych jest skutkiem niewłaściwego mocowania ładunków.To Państwo jako producent/nadawca, a niekiedy nawet jako odbiorca, ponoszą pełną odpowiedzialność za poniesione szkody podczas wypadku z udziałem swojego towaru.Mit, o wyłącznej odpowiedzialności przewoźnika, który jest rozpowszechniany przez niektórych autorów komentarzy oraz podręczników poświęconych krajowemu i międzynarodowemu prawu przewozowemu, jest całkowicie błędny i bardzo niebezpieczny dla Państwa. Dlaczego? Ponieważ tworzy iluzję, że nie muszą się Państwo kompletnie interesować swoim cennym produktem podczas transportu, a całą odpowiedzialność weźmie na siebie przewoźnik, którego reprezentuje kierowca. Takim samym mitem „wyssanym z palca” jest twierdzenie o możliwości przeniesienia odpowiedzialności za niezamocowanie ładunku na przewoźnika.Tymczasem zgodnie z polskim prawem przewozowym, a także zgodnie z Konwencją CMR przewoźnik nie ma obowiązku znać specyfiki towaru należącego do producenta/załadowcy i nie odpowiada za skutki błędnego unieruchomienia ładunku. Obwiązek znajomości charakterystyki ładunku ciąży na Państwa przedsiębiorstwie produkcyjnym, realizującym załadunek, które zgodnie z najnowszymi oficjalnymi Wytycznymi Komisji Europejskiej z 2014 r. powinno stworzyć odpowiedni, normatywny system procedur weryfikacyjnych środek transportowy, procedur załadowczych i procedur unieruchomienia ładunku.Komisja Europejska wskazuje obowiązek zastosowania u producentów/załadowców towaru, takich procedur unieruchomienia ładunku, które spowodują, że:towar nie ulegnie uszkodzeniuochroni naczepę przed uszkodzeniamijednostka ładunkowa nie przeciąży osi oraz nie przekroczy DMC pojazduochroni wizerunek firmy produkcyjnejpo piąte ładunek nie zabije nikogo na drodze np. podczas gwałtownego hamowania i manewrowania.Za zakres wdrożenia Wytycznych Komisji Europejskiej odpowiada w naszej firmie Logistic Technologies zespół inżynierów z kilkunastoletnim doświadczeniem i specjalizacją w przygotowywaniu procesów logistycznych oraz procedur unieruchomienia ładunków, specjalistów, którzy latami doskonalą obliczanie siły występujące w fizyce i mechanice.Czasy „Einstainów” za kółkiem lub w magazynie i tzw.: „ludzi Renesansu” niczym Leonardo Da Vinci, którzy są specjalistami, w każdej dziedzinie nauki minęły bezpowrotnie. Przygotowanie procesów logistycznych, załadowczych oraz mocowaniowych ładunku, stanowi ogromną dziedzinę naukową z pogranicza zaawansowanej fizyki oraz prawa.Być może warto abyście się Państwo zastanowili, czy widząc swoje produkty nieprawidłowo zamocowane w naczepie, odważyliby się Państwo jechać własnym autem osobowym obok takiej naczepy wypełnionej Państwa niezamocowanymi produktami?Nasze doświadczenia audytowe wskazują jednoznacznie, że ponad 95% wszystkich ładunków transportowanych jest w sposób zupełnie niezabezpieczony lub nienormatywnie (nieprawidłowo) zabezpieczony.Doświadczenie audytowe pozwalają postawić uzasadnioną tezę, że prawie każdy obecnie ładowany w Polsce towar przypomina „tykającą bombę z opóźnionym zapłonem”. Przy obecnym dramatycznie niskim poziomie świadomości wśród producentów i załadowców w zakresie znajomości zasad unieruchomienia ładunku, niemalże pewne jest wystąpienie tragedii na drogach (co potwierdzają kolejne wypadki).Zgodnie z badaniami Komisji Europejskiej, aż 25% wszystkich wypadków drogowych wśród ciężarówek jest pochodną nieprawidłowego zamocowania ładunku.Dane te są przerażające, ponieważ oznacza to, że co czwarty wypadek ciężarówki na drodze wynika z niedopełnienia obowiązków producentów i załadowców podczas załadunków!!!Statystycznie, więc podchodząc do zagadnienia można się zastanowić nie „czy” lecz „KIEDY” Państwa produkt „wyląduje” na czyimś samochodzie osobowym lub kiedy spowoduje inny wypadek oraz kto i w jakim zakresie z tego tytułu ucierpi lub straci życie? Pytanie także brzmi: „Kto poniesie z tego tytułu wielomilionowe roszczenia odszkodowawcze, rentowe itp.”?Rachunek prawdopodobieństwa jest nieubłagany. Każdy kolejny Państwa transport, każda kolejna ciężarówka, która opuszcza Państwa zakład produkcyjny z nieprawidłowo zabezpieczonym ładunkiem zbliża do nieszczęścia, którego naprawdę można uniknąć wprowadzając zbiór obowiązujących procedur i zasad logistycznych, załadunkowych oraz unieruchamiających…Zapraszamy do współpracy! Wiemy jak Państwu pomóc żeby ochronić Państwa majątek, dobry wizerunek i ludzkie życie, a to jest najważniejsze!
g
gość
A cześ dalej pokazuje swoje niedouczenie, wiesz z jaką prędkością musiałby wiać ten wiatr żeby 4T ruszyć.
c
cześ
przy odpowiednio dużej powierzchni wcale nie musiałby mocno wiać, samoloty ważą po 100 ton i utrzymują się w powietrzu!
g
gość
Zaladowca Kierowca 1 Firma swoj towar wiozl Ekord idzie na maxa dorwali sie do koryta i ida do przodu poki DOBRA ZMIANA TRWA