Powiat zrealizował projekt z unijną dotacją
Zakończył się projekt ?Indywidualizacja nauczania - lepszy start", realizowany przez Starostwo Powiatowe w Oławie, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu 28.564 zł
Projekt ?Indywidualizacja nauczania - lepszy start" realizowano w okresie od marca 2011 do sierpnia 2012. Przeprowadzono 240 godzin zajęć, w tym:
* 60 godzin zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu;
* 60 godzin zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
* 60 godzin zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
* 60 godzin zajęć ruchowych z elementami integracji sensomotorycznej i kinezjologii, usprawniających motorykę ciała.
Programem objęto 16 uczniów (4 dziewczynki i 12 chłopców). Nauczyciele wykorzystywali pomoce dydaktyczne, zakupione w ramach projektu, które w dużym stopniu przyczyniły się do zwiększenia atrakcyjności zajęć.
W wyniku podjętych działań, u dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, nastąpiło usprawnienie umiejętności czytania, pisania i grafomotoryki, rozwój percepcji słuchowo-wzrokowej, usprawnienie pamięci, uwagi i koncentracji. W czasie zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, uczniowie poszukiwali rozwiązań zadań różnymi niekonwencjonalnymi sposobami, doskonalili umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji. Dzieci stały się bardziej uważne i skoncentrowane oraz świadome celów swojej pracy - chętniej dążą do ich osiągnięcia.
Przeprowadzone zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, obejmujące różnorodne ćwiczenia, pozwoliły poprawić u uczniów komunikację, prawidłowe oddychanie i w pewnym stopniu skorygować poważne zaburzenia mowy (sygmatyzm, rotacyzm, jąkanie). Zajęcia pomogły wzbogacić słownictwo oraz zdobyć umiejętność poprawnego porozumiewania się z otoczeniem.
W wyniku zajęć ruchowych z elementami integracji sensomotorycznej i kinezjologii, usprawniających motorykę ciała, zaobserwowano u dzieci polepszenie znajomości schematu swojego ciała, lepszą orientację w przestrzeni, rozwój sprawności manualnych oraz percepcji słuchowej i wzrokowej, usprawnienie pamięci, uwagi oraz koncentracji.
Zrealizowany program wpłynął na poprawę efektywności kształcenia oraz skuteczność i efektywność realizacji nowej podstawy programowej w szkole podstawowej Zespołu Szkół Specjalnych w Oławie.
Źródło: PO