Profesjonalne pozycjonowanie stron
W Polsce codziennie powstają dziesiątki nowych stron internetowych, a ich właściciele marzą o tym, żeby w szybkim czasie witryna znalazła się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. W sieci można znaleźć wielu „specjalistów”, którzy oferują szybką oraz skuteczną optymalizację i pozycjonowanie strony.
Jednak osiągnięcie pożądanego miejsca w rankingu, nie jest takie proste, jak się wydaje, a wręcz przeciwnie, zatrudnianie amatorów może narazić naszą markę na spore koszty. W związku z tym każdy, kto zastanawia się nad promocją swoich produktów, usług czy twórczości, przed podjęciem ostatecznej decyzji powinien zwrócić uwagę na kilka aspektów.
Optymalizacja strony to bardzo rozbudowany proces, dlatego nie powinniśmy wierzyć firmie, która oferuje pierwsze pozytywne wyniki w ciągu tygodnia. Gdy usłyszymy takie deklaracje, to od razu powinna zapalić się nam czerwona lampka, ostrzegająca o próbie oszustwa. Nawet największe marki nie są w stanie wejść na sam szczyt w tak krótkim czasie, a wiele z nich nadal próbuje wdrapać się na tę górę.
Dlatego trzeba być czujnym i nie pozwolić się oszukać osobom, które upatrują w nas szybkiego zarobku. Po drugie warto poprosić agencję o przesłanie wyników pracy z innymi markami, dzięki temu będziemy w stanie zweryfikować jej skuteczność. Jeśli nie wyrażą takiej zgody, zawsze można spróbować poszukać samodzielnie opinii na temat firmy i jej osiągnięć. Gdy już zdecydujemy się na współpracę na pozycjonowanie strony internetowej, należy jasno ustalić, jak ma wyglądać promowanie marki. W przypadku, gdy oferowana nam jest opcja marketingu szeptanego polegającego na spamowaniu każdego zakątka Internetu adresem naszej strony, to warto odpuścić sobie współpracę z taką firmą. Może i skutkiem tego rodzaju promocji jest fakt, że witryna będzie wszędzie widoczna, ale konsekwencje tego zdecydowanie nie będą miłe dla właściciela marki.
Aktualnie ludzie są wyczuleni na takie zagrywki ze strony niektórych agencji. Moderatorzy for czy stron, na które dodawane są ukryte reklamy portalu, bardzo szybko orientują się, że jest to SPAM, który w większości przypadków ląduje do kosza. Jednak to nie jedyna wada tego rozwiązania. Gdy adres naszego portalu będzie pojawiać się przy każdej możliwej okazji, to, zamiast zyskać, stracimy potencjalnych klientów, którzy nie dadzą się nabrać na same pozytywne opinie na temat produktu czy usługi, jaką oferujemy.
Pozycjonowanie i optymalizacja witryn internetowych w dzisiejszych czasach jest warunkiem koniecznym, jeśli chcemy zostać zauważeni. Niemniej, trzeba mieć świadomość, że nie każdy, kto obiecuje złote góry, spełni nasze wymagania.
[Materiał partnera]