Prosty sposób na zaoszczędzenie kilkuset złotych? Wymień klocki hamulcowe samodzielnie zamiast w warsztacie
Samochody i inne pojazdy mechaniczne mają to do siebie, że wymagają systematycznej konserwacji. Co chwila coś się zużywa i wymaga naprawy – jednak przyjeżdżanie z każdą drobnostką do autoryzowanej stacji obsługi bardzo szybko wydrenuje portfel. Średnio za wymianę klocków hamulcowych w ASO trzeba zapłacić ponad 300 zł! To wcale nie taka mała kwota, dlatego wielu zmotoryzowanych chętnie zrobiłoby to we własnym zakresie. Podpowiadamy, jak się do tego zabrać.
Podstawowe narzędzia, które przydadzą Ci się do pracy. Z pewnością masz je w swoim garażu albo składziku
Minimalna grubość okładzin ściernych w układzie hamulcowym wynosi zazwyczaj 1,5 milimetra. Jeżeli klocki hamulcowe zbliżają się do granicy, odpowiednie czujniki dadzą o tym znać – w nowszych autach będzie to elektroniczna kontrolka, a starsze zaczynają wydawać charakterystyczny, przenikliwy dźwięk. Sama procedura wymiany nie jest przesadnie skomplikowana. Specjaliści ze sklepu motoryzacyjnego AutoCraft24.pl twierdzą, iż do jej przeprowadzenia zwykle potrzeba tylko:
-
kompletu podstawowych kluczy
-
imbusu 7 do zacisków ATE
-
szczotki druciana lub innego przyrządu do oczyszczenia zacisków oraz tarcz
-
smaru ceramicznego bądź miedziowego
Wystarczy zaparkować samochód na równym terenie, zabezpieczyć go przed stoczeniem, poluzować śruby, użyć lewarka, zdjąć koło, odkręcić zacisk i położyć go na jakiejś podkładce, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. Następnie cofnąć tłoczek, oczyścić gniazdo, posmarować elementy ruchome, zamontować nowe klocki hamulcowe, założyć z powrotem wszelkie zapięcia oraz koło... i z grubsza to by było na tyle.
Rób tylko przemyślane zakupy! Pamiętaj, że nie wszystkie klocki hamulcowe pasują do Twojego samochodu
Dobierając części w sklepie motoryzacyjnym należy zwrócić szczególną uwagę na szczegółowe parametry techniczne. Nawet tak samo nazwany model może różnić się drobnymi, aczkolwiek istotnymi szczegółami. Weźmy „na warsztat” jedno z najpopularniejszych aut, jakie jeżdżą po polskich drogach: Volkswagen Passat B5. Pojemny, niezawodny, produkowany w latach 1996-2005, w kilkudziesięciu rozmaitych wariantach. Odnalezienie pasujących podzespołów może sprawiać zatem niemałe trudności, zwłaszcza po uwzględnieniu wszelkiego typu zamienników. Jeśli chodzi o klocki hamulcowe Passat B5 daje kierowcom wyjątkowo szeroki wybór. Wspomniany sklep AutoCraft24.pl ma na stanie od 15 do 91 zestawów, pasujących do 23 różnych wersji. Dlatego przed zakupem warto dokładnie zweryfikować wszystkie parametry, skonsultować się ze specjalistą... albo skorzystać z internetowej wyszukiwarki. Zdaniem wielu osób kilkadziesiąt minut poszukiwań i pracy będzie warte zatrzymania kilkuset złotych w kieszeni.