Przejście przez tory dla pieszych jeszcze nie teraz...
Do końca czerwca miały potrwać testy nowej sygnalizacji, aby zwiększyć bezpieczeństwo na torach. To właśnie przez tę sytuację nie mogły zakończyć się roboty ciągu pieszo-rowerowego łączącego ulicę Wiejską z Nowym Otokiem.
W ramach umowy z miastem wyłoniona firma Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o z Brzegu zrealizowała większość prac w tym ciąg pieszo-rowerowy. Do zakończenia pozostały prace związane z przebudową rogatek na jezdni i wykonania nowych w pasie ciągu pieszo-rowerowego oraz monitoring przejazdu kolejowego.
Wykonanie tych robót uzależnione jest od udostępnienia wykonawcy, frontu robót przez PKP. Do tego czasu muszą istniej ze względów bezpieczeństwa bariery uniemożliwiające korzystanie z ciągu pieszo-rowerowego w obrębie przejścia przez tory.
Obecnie dla PKP firma firma Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o wykonuje na trasie kolejowej E 132 przechodzącej przez Oławę, system zarządzania ruchem kolejowym. System ten w znacznym stopniu ma zwiększyć bezpieczeństwo na torach. Jest on w trakcie certyfikacji i nie mogą być wprowadzone żadne zmiany w sygnalizacji ruchu. Według wstępnych informacji udzielonych wykonawcy firma Transportation Polska Sp. z o.o certyfikacja potrwa do końca czerwca bieżącego roku.
Dopiero wtedy zaistnieją okoliczności umożliwiające wydanie przez PKP warunków prowadzenia robót oraz opracowanie regulaminu tymczasowego prowadzenia ruchu w czasie wykonywania robót. Po zatwierdzeniu regulaminu, w którym zostanie określony czas realizacji, będzie można przystąpić do wykonywania i przebudowy rogatek.
Czas realizacji wykonawca określa na 3 tygodnie od daty przekazania placu budowy. Po spełnieniu tych procedur będzie możliwe uruchomienie przejścia przez tory w pasie ścieżki pieszo-rowerowej do Nowego Otoku.