Spółka JELCZ przegrywa przetarg na dostawę pojazdów
Dodano:
Autor:
Nie samochodami ciężarowymi marki Jelcz, a Mercedesami będą przewożone ciężkie pojazdy bojowe w polskiej armii. Spółka Jelcz przegrała przetarg na dostarczenie 109 zestawów, obejmujących ciągnik i naczepę niskopodwoziową dla Sił Zbrojnych RP.
Inspektorat Uzbrojenia podpisał w ostatnich dniach października umowę na dostawę zestawów — ciągnik i naczepa do transportu ciężkiego sprzętu gąsienicowego oraz czołgów o ładowności powyżej 60 ton. Łącznie chodzi o 109 pełnych zestawów, z czego na zamówienie gwarantowane przypada 31, a kolejnych 78 zostało przewidzianych prawem opcji.
Najlepszą ofertę złożyło konsorcjum w składzie: firma Dobrowolski (lider) wraz z Autobox Innovations oraz Top Gun A. Goryca. Wartość zamówienia gwarantowanego wynosi 115,9 mln zł brutto, a cena dostaw w ramach prawa opcji wynosi 271,6 mln zł brutto. Zestawy składać się będą z ciągnika siodłowego marki Mercedes Benz Zetros, 3348AS 6x6 oraz naczepy produkcji Dobrowolski Sp. z o.o..
Drugim podmiotem, który startował w przetargu przy tym zamówieniu był Jelcz Sp. z o.o., jednak złożona oferta przez jelczańską fabrykę była znacznie wyższa. Chodziło bowiem łącznie o ponad 520 mln złotych. Ponadto oferta Jelcza zapewniała tylko 48 miesięcy gwarancji na sprzęt, podczas gdy konsorcjum zapewniło okres dwa razy dłuższy.
nawet czytając ten artykuł, jeżeli liczby są prawdziwe, czyli opinie wydaję w oparciu o liczby: fabryka jelcz nie ma obecnie normalnych ludzi o przetargów. Antoni poszedł do broni, była jedna szansa.
P
Pasjonat marki Jelcz
Jednym słowem jeden wielki wał ! Brawo dla prasy, która krótko i zwięźle opisała sytuację. Na pewno Spółka Jelcz nie będzie zadowolona, że piszę się o tak wrażliwych sprawach dla firmy. Sprawa ma dwa dna. Jednym jest jawny wałek. Trzeba być po prostu głupim i naiwnym, aby uwierzyć, że trzy firemki mają, składać jeden pojazd dla Wojska gdzie można było zainwestować w konkretny produkt jeszcze Polskiej marki, jaką jest Jelcz. Trzeba zadać sobie pytanie jak to jest ,że Polska Grupa Zbrojeniowa i Polski Rząd daje przyzwolenie na to, aby w Polskiej Armii jeździły pojazdy Mercedesa ? Założenia Polskiej Grupy Zbrojeniowej można sobie w buty wsadzić! Ich planem była inwestycja w Polski produkt! Tu mamy trzy podmioty z zagranicznym kapitałem. Pisanie informacji, że Jelcz był zbyt drogi to kpina i tylko idioci uwierzą w taką bajkę. Po prostu jest jak zwykle ten przetarg tak miał się tak zakończyć- Bo takie, a nie inne firmy miały go wygrać i kropka! Więcej rąbka tajemnicy niech ujawni sama Spółka. Redakcja powinna zadać pytania: Jak Spółka przystąpiła do procesu odwoławczego? Kto? I w jaki sposób przygotowywał ten proces? I czy pod czas procesu odwoławczego doszło do kompromitacji osób związanych z tym procesem? I czy ktoś poniósł konsekwencję za przegrany przetarg i kompromitację, do jakich do chodziło pod czas procesu odwoławczego? I w końcu pytanie najważniejsze, kiedy w tej spółce, po kompromitacjach lokalnych biznesmeno-cwelebrytów zostanie powołany PREZES?
P
Pracownik Sp
Nie chce być złośliwy ale zadał bym także kilka pytań dla Związków Zawodowych . Jedno z prostych pytań jaka była ich reakcja? Co zrobili w tym kierunku ? W Spółce mówi się o nadal trwającym konflikcie z byłym prezesem LS . Mówi się o bataliach sądowych . Na miejscu lokalnej prasy zadał bym szereg pytań dla przewodniczących związków, pracowników zrzeszonych i skonfliktowane strony. =)
o
oli
Ale banały! Coś mi przypomina ta składnia i forma jednego jelczańskiego związkowca...
Q
Qwerty
Jak to możliwe, że przetarg wygrywa konsorcjum, a nie spółka skarbu państwa? Odpowiedź jest banalnie prosta. Jesli wydaje Ci się, że przetarg jest rozpisany pod Ciebie I sądzisz, że nie będziesz miał kontroferenta, bo jesteś spółka preferowaną, to proponujesz cenę, która ma wydoić zamawiającego. Konsorcjum okazało się mądrzejsze i zaproponowało cenę i marżę, która jest akceptowalna przez spółki. W tych czasach gdzie jest dużo firm na rynku, trzeba jeść łyżeczka, a nie chochlą. Jelcz liczył na powtórzenie sytuacji z Autosanem, ale tonie wyszło.
t
takajestprawda
4 krotna różnica ???? to nie jest normalna sytuacja - wygląda mi to na nieudaną próbę wyciągnięcia kasy z kieszeni podatników = podejrzewam że o tej sytuacji PRZYPADKIEM się dowiedzieliśmy - a o ilu nie wiemy ?!?!?!?!
G
Gość
W końcu wyszło SZydło z worka i okazało się jak drogimi i słabymi pojazdami jest Jelcz. Ta firma tylko dlatego istnieje że MAN zlikwidował głównego dostawcę dla wojska czyli STARA dlatego otworzyła się szansa dla Jelcza który wszedł w pojazdy 4x4. Lecz konstrukcja i jakość wykonania tych i innych pojazdów jest po prostu słaba a wojsko to kupuje bo polskie za co na przepłaca. Za Dojnej Zmiany zamówienia się podwoiły bo zaczęli Drukować i kupować żeby siać propagandę sukcesu ale kasa się kończy inflacja szaleje to i wojsko zaczyna liczyć. Jelcz przespał dobry moment na rozwój gdzie nie poprawił technologi i nie stworzył pojazdu cywilnego. Wcale mnie nie dziwi taka różnica w cenie bo Jelcz to manufaktura z przyrostem zatrudnienia roszczeniowymi związkami i źle zarządzana przez Tłuste Koty. Ten przetarg pokazuje że Dojna Zmiana i Blaszak zaczynają liczyć a nie tylko rozdają.
G
Gość
Jaka 4 krotna czytaj ze zrozumieniem analfabeto.
G
Gość
Dokładnie Tłuste Koty są zachłanne i przyzwyczajone do pełnej miski a tu zaczyna brakować bo Drukarki się przegrzały.
G
Gość
Stary Leon zmarnował czas na rozwój technologiczny bo był zajęty remontami układaniem kostki konfliktami ze związkami załogą itp. G go obchodził rozwój i pojazd cywilny bo wiedział że siedzi na gorącym krześle także zrobił remonty (dachu nie zdążył) i go pożegnali tyle z Leona który miał być zbawcą a został budowlańcem ciekawe dlaczego to niech zbada kiedyś niezależna prokuratura. Jego kompan Miś zadekował się w Dojnej spółce we Wrocławiu i o Jelczu chce zapomnieć bo go" Kalendarze "męczą ale i tak najgorsze są związki zawodowe dominuje solidarność pod przewodnictwem Wigry 3 który tylko żąda podwyżek pensji kosztem rozwoju.Ta firma strukturą i technologią zatrzymała się w rozwoju 30 lat temu.
P
Pracownik
Bo Mercedes jest tańszy i lepszy czego nie rozumiesz a i tak Jelcz naczepy musi kupić u kogoś bo sam nie umie zrobić. Kończy się ochronka "bo polskie i co że droższe" bo taka polityka narobiła bałaganu inflacyjnego + drukowanie na socjal. Firma się nie rozwijała pod kontem nowoczesnej produkcji tylko liczy na zamówienia niezależnie od kwoty a tu niespodzianka. Może zamiast inwestycji w nowy wystrój HOLU w firmie trzeba było zainwestować w dobrego Konstruktora.
s
starszy komar
kontrakt na marne siano ale daje do myslenia na przyszłość jak wydymac zachodnie spółki z polskim szyldem !!!!!!!!!!!!! Prawdziwe mesie to już były i se nie wrati
S
Stefek
Po co jest Polska Grupa Zbrojeniowa ? Jaki ma nadzór nad spółką ? Za zarządu z Szuturmą i Gerbsztem spółka zapłaciła MILION złotych kary za opóźnienia w dostawach do wojska, a wiec tego do czego jest zobowiązana. Szuturmy już nie ma za to Gerbszt siedzi dalej w służbowym mieszkanku. Odwołano prezesa Kalete a Gerbszt został. Jakie to ma zasługi dla spółki ma ten wybitny fachowiec bo wszystkie kontrakty to zasługa prezesów Czubaka i Dudkowskiego. Jakie konsekwencje wyciągnął PGZ za taki numer ??? W spółce są powoływani kolejni dyrektorzy mnożąc pensje dyrektorskie a przetarg na dostawę JELCZ pod szyldem PGZ przegrywa o 200 !!!!! Milionów . Tylko pogratulować skuteczności …. Następna sprawa to może niech mi ktoś wytłumaczy jacy geniusze dają mniejsza gwarancje w przetargu skoro na tym zwyczajnie się zarabia … Jaka jest rola nadzorcza Polskiej Grupy Zbrojeniowej i rządu skoro firma przegrywa kluczowy przetarg różnica 200 baniek ???
J
Jelczak
Brak osób znających biznes i przygotowanych do zarządzania w firmie. 9 dyrektorów i 2 osoby w zarządzie budzi się co rano i pije kawkę, a nikt nie potrafi złożyć profesjonalnie przygotwanej oferty i oszacować konkurencji. Klęska. Za co oni biorą pieniądze. Firma ginie bo nikt nią nie kieruje i nikogo to nie obchodzi. Gdzie jest hsw i pgz ? Jak długo jeszcze będzie trwało psucie tej marki ? Ktoś poniósł odpowiedzialność za milionowe kary i opóźnienia? Nikt. Kasa co miesiąc się zgadza.
B
Bater79
Nie związany w temacie ale mam pytanie ile jest osób fizycznych A ile kadry kierowniczej w Jelcz?
Z
Zulu
masz w 100 % rację
N
Np. Stefek albo Wandzia
Jo jebie jakie bzdury. Typowy foliarz xD
I
I Tyle
Zatrudnienie to ok 600 osób z tego produkcyjnych ok 400 reszta ta kadra kierownicza administracyjna dyrektorska w 50% niepotrzebna.
I
I Tyle
Nie podniecaj się tak było zawsze Tłuste Koty są w zakładzie aby się napchać a po nich choćby ch du i kamieni kupa. Jelcz jest tylko na garnuszku wojska i raczej w najbliższych latach nie da mu zginąć no chyba że zacofanie konstrukcyjne i technologiczne będzie tak duże że nawet oni nie będą chcieli tego kupić.Zakład będą ratować małe zlecenia bo potentaci mają to w du ale jak będą duże i wartościowe zamówienia to cienko to widzę. Dobrze że 4x4 mają zagwarantowany bo przetarg był pod Jelcz no i na zachodzie nie wiedzą co to ławki na pace.
k
korjan
chyba raczej jelcz nie jest w stanie spełnić warunków technicznych obiektów przetargu
R
Robert
Serdeczne gratulacje dla Zarządu Spółki Jelcz...wizytowka naszego miasta przyjechaliście ludzie w plecakach i kładziecie ten zaklad na łopatki. Skandal...łapy precz od naszego Jelcza!
P
Pracownik
Jak długo potrwa sielanka obecnej kadry kierowniczej? Czy ktoś w polskiej grupie zbrojeniowej nad tym panuje? Ludzie otwórzmy oczy odejdźmy od maszyn, w przeciwnym razie zakładu zaraz nie bedzie.
b
bater79
Dzięki za odpowiedz odnośnie kadry. Ci co piszą że związki zawodowe są winne coś tam coś tam to pewnie jakiś kierownik z Jelcza CZy ta kadra kierownicza to kadra dawnego jelcza?
S
Stefan
Jelcz się rozpadnie jak tak dalej będzie.
I
I Tyle
Przystojniaczek z Warszawki Gebsztcik na początku był chudym kotem po 3 latach żarcia się spasł i rozleniwił a przetargi ma w szerokim poważaniu bo jak firma padnie to Pisowa rodzinka pracę mu znajdzie .