Statystyki branży rozrywkowej
W 2020 r.globalna pandemia wpłynęła na rozrywkę teatralną i domową/mobilną, ponieważ kina i studia produkcyjne zostały tymczasowo zamknięte. Ponieważ miliony ludzi poddano kwarantannie, widzowie zostali zmuszeni do pozostania w domu w celu rozrywki wideo.
Aby znaleźć bezpieczną i niezawodną rozrywkę hazardową, musisz ciężko pracować. Na szczęście zrobili to już twórcy strony nowe kasyna bez depozytu 2021! Można tam znaleźć bezpieczne kasyno online.
Oto kilka wniosków z raportu
Globalne przychody: w 2020 r. cały światowy rynek rozrywki teatralnej i domowej/mobilnej wyniósł 80,8 mld USD, najniższy od 2016 r.i spadł o 18% w porównaniu z 2019 r. Największy spadek nastąpił w przychodach z teatru, które spadły z 42,3 miliarda dolarów w 2019 roku do 12 miliardów dolarów w 2020 roku. Rozrywka teatralna stanowiła zaledwie 15% całkowitych światowych przychodów z rozrywki, w porównaniu z 43% w 2019 roku.
W związku z awariami na całym świecie konsumenci polegali na technologii cyfrowej (wideo na żądanie, streaming wideo i sprzedaż elektroniczna) w zakresie rozrywki. Trend cyfrowej rozrywki przyspieszył w 2020 r., kiedy przychody wzrosły do 61,8 mld USD, co stanowi wzrost o 31%. Cyfrowa Melia stanowiła ponad trzy czwarte całkowitych przychodów z kina, rozrywki domowej / mobilnej. Obecnie na świecie jest 1,1 miliarda subskrybentów wideo online, co stanowi wzrost o 26% w stosunku do 2019 roku.
I odwrotnie, przychody z rozrywki fizycznej (Blu-ray, DVD i wypożyczalnie) nadal spadały. W 2020 r.cyfrowa rozrywka wyniosła zaledwie 7 miliardów dolarów, co stanowi mniej niż połowę z 14,9 miliarda dolarów w 2016 roku. Na całym świecie rozrywka fizyczna stanowiła 9 % całkowitych przychodów.
Przychody z rozrywki
W Europie rynek rozrywki teatralnej, domowej/mobilnej w 2020 r.był o 11% mniejszy niż w 2019 r. Rozrywka teatralna spadła o 93%.
Przychody z rozrywki cyfrowej znacznie wzrosły w Europie. W tym roku przychody cyfrowe wzrosły o 33% w porównaniu z 2019 rokiem. Chociaż przychody z technologii cyfrowej wzrosły w ostatnich latach, udział mediów cyfrowych w kinowych, domowych/mobilnych przychodach wzrósł do 82% w 2020 r., w porównaniu z 55% w 2019 r.
Pomimo ciągłego spadku jako źródła rozrywki, w 2020 r.nawet rozrywka fizyczna generowała więcej przychodów niż rozrywka teatralna. W ciągu roku przychody z rozrywki fizycznej wyniosły 3,5 mld USD, co stanowi spadek o 26% w porównaniu z 2019 r. W 2020 r.rozrywka fizyczna stanowiła 11% całkowitych przychodów.
Streaming
Jednym z czynników napędzających cyfrową rozrywkę był wzrost liczby subskrypcji wideo online. W 2020 r. wraz z nowymi premierami i większą ilością treści było 308,6 mln subskrybentów, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody z subskrypcji wideo online wzrosły o 35% w 2020 r.do 24,7 mld USD.
Mniej programów telewizyjnych
Wraz z tymczasowym zamknięciem studiów produkcyjnych w 2020 r.liczba oryginalnych programów telewizyjnych opartych na scenariuszach w telewizji naziemnej, kablowej, płatnej i strumieniowej spadła po raz pierwszy od czasu śledzenia tej liczby ponad dziesięć lat temu. W 2020 r.opracowano 493 programy Skryptowe, mniej niż rekordowe 532 programy w 2019 r. Z powodu opóźnień w produkcji wiele programów telewizyjnych zostało przeniesionych na sezon telewizyjny 2021-22.
W 2020 r. telewizja pozostaje głównym ekranem do oglądania filmów, co stanowi 62 % spędzonego czasu. Był to jednak spadek w porównaniu z 66% odnotowanymi w 2019 r.
Mniej Wydań Filmowych
Podobnie jak program telewizyjny, liczba filmów spadła w 2020 r., ponieważ studia przesunęły daty premiery do 2021 r. (i Później). Raport mówi, że w 2020 r.wyprodukowano tylko 338 filmów teatralnych, co stanowi spadek o 66% w porównaniu z 987 filmami w 2019 r. Ponadto w 2020 r. szacowana liczba filmów, które rozpoczęły produkcję, spadła o 45% i wyniosła 447.
Kasy fiskalne
2,2 miliarda dolarów w kasie w 2020 r.oznaczało 40-letnie minimum krajowej kasy. Wraz z zamknięciem kin lub ograniczoną frekwencją od połowy marca i Później frekwencja filmowa, która przez dziesięciolecia wynosiła ponad miliard, spadła do 240 milionów w ciągu roku, najprawdopodobniej rekordowo niskiego poziomu.
Prognoza na przyszłość
Patrząc w przyszłość, można powiedzieć, że modele biznesowe dla rozrywki będą tam nowe normalne, po pandemii. Ostatnim przykładem był Warner Bros. i legendarne obrazy film Godzilla kontra Kong, który stał się opłacalny. Film zarobił ponad 350 milionów dolarów na całym świecie i 69,5 miliona dolarów w ciągu pierwszych dwóch weekendów od premiery 31 marca. Co czyni go najbardziej dochodowym filmem od ponad roku. Film został jednocześnie wydany na kanale HBO Max. Transmisja strumieniowa, która twierdziła, że była to najczęściej oglądana zawartość przez cały weekend od czasu premiery w maju ubiegłego roku. Po pandemii będzie to nowy model w nadchodzących latach. Jednak całkowite wyleczenie zajmie kilka lat.