Szukasz niebanalnego pomysłu na reklamę? Wybierając projekt do realizacji pamiętaj o atrakcyjnych materiałach promocyjnych!
Prawdopodobnie każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą, bezustannie szuka kolejnych sposobów na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Do skutecznego pozyskiwania nowych klientów potrzebna zarówno dobrej oferty, jak też pozytywnych opinii oraz przemyślanej reklamy. W marketingu liczy się przede wszystkim kreatywny pomysł, jednak nie obejdzie się bez profesjonalnego wykonania. Warto także zrobić użytek z ciekawych możliwości, jakie dają renomowane agencje interaktywne.
Nośniki muszą się wyróżniać. Czasami lepiej postawić na stonowany przekaz niż krzykliwą formę
Aby reklama mogła być skuteczna, musi najpierw dotrzeć do przedstawicieli grupy docelowej. Przeważająca część firm w swoich działaniach marketingowych w przestrzeni publicznej stawia na efektowny, maksymalnie wyrazisty przekaz – a skoro taki styl wybiera większość, kolejne reklamy muszą być „bardziej” od sąsiadujących. W efekcie przechodnie bombardowani są tyloma różnorodnymi bodźcami, że ludzie nauczyli się je najzwyczajniej w świecie ignorować. Dlatego w takich kwestiach jak reklama 3D, czyli przestrzenne litery, napisy czy szyldy, warto skoncentrować się na wartościach związanych z identyfikacją wizualną firmy: kolorystyce, czcionce, projekcie odpowiednio kojarzącego się logo itd. W niektórych przypadkach może przynieść zdecydowanie więcej pozytywnych efektów niż silenie się na wywołanie mocnego wrażenia. Z pewnością warto skorzystać z podpowiedzi ekspertów, którzy przyjadą na miejsce i podpowiedzą optymalne rozwiązanie. Zgodnie ze słowami specjalistów agencji Efekt: reklama ma zwiększać rozpoznawalność i budzić konkretne skojarzenia z marką. Wizualne efekciarstwo lepiej pozostawić na dalszym planie, skoncentrować się na najważniejszych kwestiach skutecznej promocji.
Kreatywna reklama 3D zagwarantuje doskonałą ekspozycję firmowego logo. Potencjalne korzyści są ogromne
Mogłoby się wydawać, że w kwestii szyldów czy napisów trudno wpaść na naprawdę oryginalny koncept. Kolejne elementy graficzne często tworzy się według utartych, wielokrotnie sprawdzonych prawideł. Przykładowo: jeżeli dana firma zajmuje się programowaniem lub zaawansowanymi technologiami, marketingowcy z pewnością zaproponują szerokie wykorzystanie niebieskiego koloru – w świadomości konsumentów nieodłącznie związanego z innowacjami, czego dowiodły liczne badania. Czasami warto wyłamać się ze schematów, postawić na zupełnie inne przewagi – w powyższym przypadku przedsiębiorstwa IT zamiast nowoczesności i high-endu mogłaby to być oszczędność czasu, jaką zapewniłoby korzystanie z danych produktów/systemów. Śmiała wizja niewątpliwie mocniej przyciąga uwagę niż kolejna reklama 3D, która sprawia wrażenie zrobionej z tej samej sztancy co setki poprzednich.