Uwaga! Oszuści podszywają się pod pracowników banku!
-18 maja otrzymałam telefon z numerem banku, w którym posiadam konto, że z samego rana próbowano przelać z mojego konta spora kwotę na konto Pana Dariusza (nie pamiętam danych). Po czym posługiwano się tylko moim imieniem. Powiedziano mi, że przelew został już zablokowany a dla mojego bezpieczeństwa musze zmienić hasło do banku. Wszystko było "dobrze" do momentu aż mężczyzna poprosił mnie o zainstalowanie aplikacji, przez którą chciał wszystko sprawdzić. Czy logowanie było z tego samego numeru IP, czy doszło do transakcji itd. - informuje czytelniczka.
-Po chwili rozłączyłam się, numer dzwonił jeszcze dwa razy. Zadzwoniłam do banku (pod ten sam numer z którego wcześniej do mnie dzwoniono) żeby zweryfikować informacje, ale niestety tak jak myślałam byli to oszuści. W tej chwili zablokowałam kartę na co dostałam potwierdzenia na maila, w celu zabezpieczenia swoich środków. Żeby było śmiesznie po 10 minutach dostałam telefon z innego numeru, wiedziałam już, że to znowu to sama gra ale odebrałam i "uprzejma" Pani poinformowała mnie ze może mi ubezpieczyć lepiej nową kartę, ale rozmowa szybko się skończyła.
- Cała sprawa została zgłoszona do banku i opisana szczegółowo nawet z godzinami telefonów. Pisze, to żebyście byli uważni. Numer z którego do mnie dzwonili był numerem banku w którym posiadam konto. Zdjęcia pokazują godziny rozmów oraz tą całą aplikację którą chcieli żebym zainstalowała - podajcie dalej!
19 maja czytelniczka zgłosiła sprawę na policję.
PAMIĘTAJ!
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą podczas rozmowy o login lub hasło do bankowości internetowej
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów klientów
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o pełen numer karty i kod CVV
- Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń