Zachęcali maturzystów do pracy w policji
Licealiści z powiatu oławskiego dowiedzieli się jakie kryteria należy spełnić, by wstąpić w szeregi policji. Zobaczyli również jeden z etapów kwalifikacji tzw. tor przeszkód.
Podczas spotkań z policjantami oraz specjalistą ds. kadr maturzyści z Liceum Ogólnokształcącego w Oławie usłyszeli o tym, jak wygląda codzienna służba w mundurze, dowiedzieli się jakie wymagania muszą spełniać kandydaci na przyszłych policjantów, gdzie i jakie dokumenty powinni złożyć oraz jak wyglądają poszczególne etapy postępowania kwalifikacyjnego i na czym polega system punktowy.-Policja przypomina, że szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji można uzyskać na stronie internetowej policji lub w siedzibie Wydziału Doboru i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu ul. Gen. I. Połbina 1 oraz w komórkach kadrowych poszczególnych komend.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
• obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
• nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
• korzystający w pełni z praw publicznych;
• posiadający co najmniej średnie wykształcenie;
• posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
• dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
WYMAGANE DOKUMENTY:
• podanie o przyjęcie do służby w Policji;
• wypełniony kwestionariusz osobowy (część A i B);
• dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu);
• kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby (oryginały dokumentów do wglądu), jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub służbie;
• książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
Osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji, wymagane dokumenty powinny złożyć osobiście.
Źródło: Policja Oława.