Zadbaj o swoje zdrowie. Mammografia w Jelczu-Laskowicach
17 października mieszkanki Jelcza-Laskowic będą miały okazję poddać się badaniom mammograficznym w ramach kolejnej edycji prozdrowotnej kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Sieci supermarketów Intermarché i Bricomarché już po raz jedenasty organizują mobilny program profilaktyki raka piersi.
W Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet, ponieważ stanowi aż 22 proc. wszystkich zachorowań. Jak wynika z raportu „Zalecenia dla polityki państwa w zakresie zaawansowanego raka piersi”, który powstał na zlecenie Fundacji „Żyjmy Zdrowo”, statystycznie każdego dnia u czterdziestu siedmiu kobiet diagnozuje się raka piersi. Zgodnie z prognozami w 2025 r. liczba zachorowań będzie o połowę wyższa niż kilkanaście lat temu.
W odpowiedzi na te niepokojące statystyki Grupa Muszkieterów już po raz 11. organizuje kampanię „Muszkieterowie dla Polek” w kilkudziesięciu miastach w Polsce. Dzięki niej mieszkanki Jelcza-Laskowic będą mogły skorzystać z porady specjalistów oraz poddać się bezpłatnemu badaniu mammograficznemu:
17 października (środa) w specjalnym mammobusie, który stanie
na parkingu supermarketu Intermarché przy ul. Oławskiej 25
Kobiety, które chciałyby skorzystać z badania, mogą zapisać się na mammografię telefonicznie pod numerami: 68 452 77 96 oraz 68 452 77 17.
Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanej mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej obserwowana jest bowiem największa zachorowalność na raka piersi. Panie w pozostałych grupach wiekowych, ale które ukończyły 35 lat, będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł.
– Od jedenastu lat staramy się uświadamiać Polki, jak ważna jest profilaktyka raka piersi, która pozwala na wczesne wykrycie choroby i daje dużą szansę na całkowite wyleczenie. Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkie mieszkanki Jelcza-Laskowic do przybycia do Intermarché i przebadania się – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii ponownie korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
– Niestety, wciąż wiele Polek nie korzysta z możliwości wykonania bezpłatnych badań. Często powodem tego jest obawa przed diagnozą i ewentualnymi konsekwencjami choroby. Akcje takie jak „Muszkieterowie dla Polek” są dla kobiet znakomitą okazją, by pokonać ten lęk i zrozumieć, że im później dowiedzą się o chorobie, tym mniejsze będą miały szanse na wyleczenie – mówi Jadwiga Skiruk z ośrodka „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
Według danych Ministerstwa Zdrowia, rak piersi stanowi około 20 proc. wszystkich nowotworów występujących u kobiet, co oznacza, że co 14 Polka choruje na raka piersi w ciągu swojego życia.
Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się ponad 52 tys. Polek.
„W jaki sposób dba Pani o siebie?”
W celu zwiększenia świadomości znaczenia profilaktyki raka piersi, Grupa Muszkieterów przeprowadziła wśród Polek ciekawą sondę, pytając Panie m.in. o to, w jaki sposób dbają o siebie i czy wśród tych metod znajdują się też regularne badania. Rezultaty akcji wraz z komentarzem Beaty Ambroziewicz z Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych, można obejrzeć na kanale Grupy Muszkieterów na YouTubie.
Akcja „Muszkieterowie dla Polek” jest częścią prospołecznej działalności na stałe wpisanej w strategię Grupy Muszkieterów. Opiera się ona na założeniu, że znajomość lokalnej społeczności i ludzi, wśród których się żyje i pracuje, pozwala właścicielom sklepów Intermarché i Bricomarché lepiej poznać i odpowiadać na potrzeby sąsiadów. Oprócz bezpłatnych badań mammograficznych, Muszkieterowie fundują place zabaw dla dzieci, organizują wraz Polskim Czerwonym Krzyżem akcję „Zbieramy Krew dla Polski” oraz wspierają zbiórki polskich Banków Żywności.
Informacje o Grupie Muszkieterów:
Grupa Muszkieterów to obecna od 20 lat na polskim rynku największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2017 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,1 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie około 13 700 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronie www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl
Dodatkowych informacji udzielają:
Eliza Orepiuk-Szymura
Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji
ITM Polska Sp. z o.o., ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel. 61 665 12 09
e-mail: [email protected]