Zajął drugie miejsce w ogólnopolskim konkursie
Jan Matyla, uczeń Zespołu Szkół im. Zjednoczonej Europy w Oławie zajął drugie miejsce w finale ogólnopolskiego konkursu logistycznego.
Oławski uczeń przeszedł trzy skomplikowane etapy konkursu, by ostatecznie, 16 kwietnia, zmierzyć się z konkurentami z całej Polski na Politechnice Opolskiej. Jan Matyla pod opieką nauczycielki przedmiotów zawodowych Natalii Frysztak wywalczył II miejsce w konkursie.
-Uczniowie z Zespołu Szkół im. Zjednoczonej Europy przystąpili do ogólnopolskiego konkursu logistycznego „Od technika do logistyka 5.0”. Jego organizatorem było Międzyuczelniane Koło Studenckie „LogPoint” przy Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego oraz przy Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej. W konkursie wzięło udział około 1700 uczniów szkół ponadpodstawowych zainteresowanych logistyką- informuje ZS im. Zjednoczonej Europy w Oławie.
I etap odbył się 19 grudnia 2023 r. w formie testu online w każdej ze zgłoszonych do rywalizacji szkół. II etap rozegrany został 27 lutego 2024 r. w formie stacjonarnej. - Zespół Szkół im. Zjednoczonej Europy w Oławie organizował rywalizację dla szkół z Dolnego Śląska. Gościliśmy uczniów Lotniczych Zakładów Naukowych z Wrocławia, Zespołu Szkół Handlowych i Usługowych im. Jana Kochanowskiego z Bolesławca, Zespołu Szkół Ponadpodstawowych z Sycowa oraz Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących im. Kombatantów Ziemi Lubańskiej z Lubania.
Ostatni III etap w formie uroczystego finału odbył się 16 kwietnia 2024 r. na Politechnice Opolskiej. - Zakwalifikowało się do niego 10 uczestników. Województwo dolnośląskie reprezentował Jan Matyla - uczeń klasy IV C Technikum w zawodzie technik logistyk z Zespołu Szkół im. Zjednoczonej Europy w Oławie. Ostatni etap składał się z dwóch części. Pierwsza część polegała na rozwiązaniu case study nt. „Przemysł 4.0”, a następnie zaprezentowaniu go przed jury. Druga część to przedstawienie wykonanej przez uczestników prezentacji w formie filmu „Zastosowanie AI w logistyce”. Jury podczas oceny prezentacji filmu brało pod uwagę jej wartość merytoryczną, innowacyjność i kreatywność uczestników, sposób przedstawienia prezentacji.
- Bardzo stresowałem się samym konkursem, czułem się przygotowany, ale jednak wciąż obawiałem się, że mogłem coś przeoczyć. Gdy tylko usiadłem do ławki w sali na Politechnice Opolskiej, stres mnie opuścił i pojawiła się ogromna motywacja i kreatywność. Radość, jaką czułem po usłyszeniu swojego nazwiska przy drugim miejscu jest nie do opisania. Gdyby nie wsparcie mojej nauczycielki Pani Natalii Frysztak to na pewno nie czułbym się tak pewny siebie. Dziękuję także za pomoc w przygotowaniu Pani Adriannie Bochen - informuje uczeń.