Jak długo trzeba się pozycjonować? Zadbaj o trwały sukces swojej firmy
Konieczność bycia obecnym w sieci już dawno dostrzegł każdy, komu zależy na skutecznej reklamie zdolnej dotrzeć do szerokiego grona właściwych odbiorców. Pozycjonowanie stron nie przynosi błyskawicznych efektów, jednak gdy już się pojawią, nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do tego, że warto było w nie zainwestować. Wówczas pojawia się jednak pytanie: jak długo prace te opłaca się kontynuować?
Żadnej pozycji nie da się zdobyć raz na zawsze. Rywale nie śpią!
Choć, jak pokazuje doświadczenie specjalistów z firmy AFTERWEB, rzetelna praca zespołu wykorzystującego właściwe metody może sprawić, że nawet zupełnie nowa strona stosunkowo szybko osiągnie dobre miejsce na liście wyników wyszukiwania, nigdy nie stanie się to z dnia na dzień. Jeśli natomiast zadajemy sobie pytanie o to, jak szybko postępować będą zmiany w kierunku przeciwnym, gdy wsparcia fachowców wykonujących pozycjonowanie stron zabraknie, udzielenie precyzyjnej odpowiedzi nie jest łatwe. Z całą pewnością również nie stracimy swojej pozycji błyskawicznie. Los porzuconej strony niekoniecznie będzie jednak taki sam jak tych, które wcześniej wyprzedzaliśmy – nad tamtymi prowadzone były wszak równie usilne prace, jak nad naszą! Nie miej więc złudzeń: spadek nie tylko jest nieunikniony, bo przecież Twoi konkurenci nie zasypiają gruszek w popiele, ale może nastąpić znacznie gwałtowniej, niż się spodziewasz! Jak odbije się to na sprzedaży promowanych tak wyrobów bądź usług?
Tu także odpowiedź przynosi sposób, w jaki udało się ją podnieść i pokonać rywali. Zdecydowana większość użytkowników sieci otwiera te wyniki, które pojawiają się jako pierwsze. Zwłaszcza jeśli dana oferta nie należy do takich, po które jeden klient często sięga wielokrotnie, zmiany odczuć można bardzo szybko. Dołóż więc starań, aby do tego nie doszło!
Pozycjonowanie stron to nieustanny wyścig Nie pozwól się dogonić!
Aktywność długiego szeregu branżowych konkurentów, którzy również zrobią wiele, by móc cieszyć się wielkimi korzyściami płynącymi z obecności w czołówce wyników wyszukiwania Google, to najważniejszy, lecz nie jedyny powód, dla którego pozycjonowanie stron należy kontynuować jak najdłużej. Życia nie ułatwia nam bowiem także sama wyszukiwarka, zmieniająca swoje algorytmy, co sprawia, że zespół fachowców musi stale czuwać w gotowości do wprowadzania zmian, podobnie jak do usuwania błędów technicznych. Poza tym, w działaniach tych chodzi przecież o to, by wyjść naprzeciw potrzebom klientów. A te także ulegają przecież przeobrażeniom! Bądź na to gotowy!
Niejednokrotnie trzeba będzie zmienić czy rozszerzyć ofertę, za czym muszą pójść zmiany na stronie. W odpowiedzi na nowe wyzwania rynku, profesjonalny zespól SEM skoryguje realizowaną strategię, dobierając nowe frazy kluczowe. Niezależnie od tego, czy swoje usługi kierujesz do odbiorców z całego kraju, czy też z konkretnego miasta, czy będzie to Szczecin, Rybnik, czy też Białystok, musisz być na nie gotowy. Korzystaj więc ze wsparcia profesjonalnej agencji i patrz w przyszłość ze spokojem!