Jak stworzyć szyld reklamowy, który zwróci uwagę przechodniów?
Reklama outdoorowa stała się już codziennością. Otacza nas tyle billboardów, plakatów i kasetonów, że wręcz przestajemy je zauważać; zwłaszcza, gdy mieszkamy w wielkim mieście. Materiały zachęcające do kupna produktów czy skorzystania z określonych usług na dobre wtopiły się już w okoliczny krajobraz, a przez to nikogo nie dziwią. Tutaj pojawia się zasadnicze pytanie: co zrobić, jeśli jesteśmy właścicielami firmy i chcemy, aby nasza reklama dotarła do adresata? Kluczem idealnie skomponowanego outdooru jest jego dokładne przemyślenie. Z pomocą poniższych wskazówek zaprojektujemy szyld, na jaki wszyscy spojrzą z zainteresowaniem.
Czego nie robić, czyli lista popularnych błędów projektowych
Branża reklamowa z punktu widzenia przedsiębiorcy przypomina szklany wazon. Czyścimy go na błysk, żeby pięknie wyglądał, ale jednocześnie musimy zachować najwyższą ostrożność. Każdy nieprzemyślany ruch może skutkować rysą na jego powierzchni albo nawet stłuczeniem szkła. Błędy w konstruowaniu kampanii reklamowej natomiast powodują, że klientów ubywa, a misternie wznoszona wieża wizerunku firmy zaczyna się chwiać. Jakich ruchów zatem unikać przy projektowaniu szyldu? Przede wszystkim nie usiłujmy zmieścić wszystkich informacji na jednym nośniku i nie starajmy się, aby był jak największy. Dobrze wykonane kasetony reklamowe przykuwają wzrok głównie napisem, a także dobraną grafiką i przejrzystym tłem. Innym często popełnianym błędem jest zamieszczenie swojego szyldu wśród mnóstwa podobnych, chociażby w biurowcach, albo zaprojektowanie reklamy niepasującej do otoczenia.
Znajdź złoty środek: rady odnośnie tworzenia szyldu reklamowego
Jak ustrzec się powyższych błędów i uzyskać reklamę przyciągającą wzrok ludzi? Istnieją trzy kryteria, jakimi warto się kierować podczas tworzenia tej części kampanii.
-
Prosty i jasny komunikat. Kaseton reklamowy, niezależnie, czy klasyczny, czy podświetlany, służy jednemu celowi: identyfikacji marki. Wyczyśćmy go więc ze wszystkiego, co utrudnia zrozumienie przekazu albo jest zbyt krzykliwe – jeszcze do niedawna liczył się spory rozmiar reklamy i tęcza kolorów, dziś dobrym ruchem jest postawienie na minimalizm.
-
Przejrzystość szyldu. Z każdej strony jesteśmy bombardowani informacjami, na które właściwie nie zwracamy już uwagi. Dlatego szyld zapisany przysłowiowym drobnym maczkiem odniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Lepszym wyjściem będzie ograniczenie się do zamieszczenia na nim nazwy firmy, kluczowego hasła i ciekawej grafiki, mogącej zainteresować potencjalnego klienta.
-
Wygląd otoczenia. Inaczej bowiem należy zaplanować reklamę, która ma się znajdować w otoczeniu nowoczesnych wieżowców niż ta w sąsiedztwie zabytków. Jeżeli nie wiemy, jak zaprojektować kaseton reklamowy doskonale komponujący się z tłem, zwróćmy się do specjalistów, na przykład do firmy WarMax. Pomogą nam stworzyć idealną reklamę dla naszej firmy.
[Materiał partnera]