Jak wypromować serwis internetowy?
Firmy działające w Internecie, zwłaszcza z branży e-commerce, muszą radzić sobie w bardzo konkurencyjnym środowisku - tu widoczność oznacza przetrwanie. Nowej stronie internetowej trudno zaistnieć w sieci, natomiast witryny z dłuższym stażem, lecz bez właściwej promocji, w naturalny sposób są wypierane przez konkurencję.
Na szczęście istnieje wiele sposobów na podniesienie notowań serwisu internetowego. Wszystkie skupiają się na osiągnięciu jednego, nadrzędnego celu, jakim jest dotarcie do jak najliczniejszej grupy odbiorców. Takie działania mają pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki i kreowanie wizerunku eksperta w branży, co w rezultacie prowadzi do wzrostu jakościowego ruchu na stronie i osiągnięcia realnych wyników w postaci zwiększonego współczynnika konwersji. Dowiedz się, jakie narzędzia będą Ci potrzebne do skutecznej promocji strony internetowej.
Marketing internetowy - sposoby na promocję witryny
Reklama w Internecie może przybierać różne formy. Poniżej prezentujemy listę tych najpopularniejszych.
- Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google (SEO),
- Reklama z wykorzystaniem płatnych kampanii Google Ads (PPC),
- Kampania mailingowa,
- Content marketing,
- Reklama w social mediach: na Facebooku, Instagramie, YouTube czy LinkedInie,
- Marketing szeptany.
Marketing w wyszukiwarce internetowej - bezdyskusyjny numer 1
Choć możliwości jest wiele, niektóre z nich zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Każda firma zajmująca się reklamą w Internecie wskazuje SEM (Search Engine Marketing) jako najskuteczniejsze narzędzie promocji w sieci.
Marketing w wyszukiwarkach internetowych wykorzystuje:
- pozycjonowanie strony w Google (SEO),
- płatne kampanie (PPC), np. Google Ads.
Rezultaty wyszukiwania w Google prezentowane są w formie wyników płatnych (na górze listy rankingowej oraz pod wynikami organicznymi) i bezpłatnych (pod wynikami sponsorowanymi). Na reklamę w wynikach płatnych wpływ mają płatne kampanie PPC, a na promocję w wynikach bezpłatnych (naturalnych / organicznych) wpływ mają działania SEO.
SEO (pozycjonowanie stron www)
Pozycjonowanie strony internetowej, inaczej SEO (Search Engine Optimization), to optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe z uwzględnieniem fraz kluczowych: ogólnych, powiązanych z geolokalizacją (pozycjonowanie lokalne) czy typu long tail (na tzw. długi ogon: pozycjonowanie szerokie).
Pozycjonowanie obejmuje 3 główne obszary:
- optymalizacja w zakresie kodu strony;
- tworzenie, optymalizacja i publikowanie w serwisie oraz poza nim wartościowych treści (content marketing);
- budowanie solidnej bazy linków przychodzących, które pochodzą z witryn cieszących się dużym zaufaniem (link building).
PPC
PPC (Pay Per Click) to płatne reklamy w wyszukiwarce, w przypadku których płatność pobierana jest dopiero po kliknięciu. Reklamodawca płaci tym samym za efekt, a nie za same wyświetlenia. Najbardziej znanym przykładem reklamy PPC jest kampania Google Ads w postaci linków sponsorowanych.
Kampania Google Ads różni się od pozycjonowania tym, że:
- efekty w postaci zwiększonego ruchu widoczne są od razu po uruchomieniu reklamy,
- wykorzystanie budżetu reklamowego oznacza utratę efektów w postaci pozyskiwania dodatkowego ruchu i wyświetleń reklamy.
Google Ads stanowi jednak doskonałe uzupełnienie pozycjonowania, dlatego wiele firm włącza do strategii marketingowych działania SEM, łączące SEO i PPC.
Agencja SEO / SEM czy samodzielne działanie?
Agencja mająca doświadczenie w dużych projektach, takich jak pozycjonowanie sklepów internetowych, obsługa płatnych reklam w Google czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych to z pewnością lepsze rozwiązanie. Agencja zajmująca się reklamą w Google zatrudnia bowiem wykwalifikowanych pracowników z wielu dziedzin, korzysta na co dzień z profesjonalnych, bardzo kosztownych narzędzi, na bieżąco monitoruje wyniki kampanii i analizuje konkurencję. Ponadto daje rekomendacje i cyklicznie wprowadza konieczne zmiany. Przeciętna osoba nie jest w stanie być na bieżąco ze stale zmieniającymi się trendami w branży marketingowej, dlatego samodzielne prowadzenie działań w tym zakresie byłoby dla niej trudne, a czasem nawet niemożliwe. Tym bardziej warto skonsultować za darmo swój plan na reklamę ze Specjalistą do spraw pozycjonowania czy kampanii Google Ads. Darmową konsultację uzyskasz kontaktując się w Agencją SEMPIRE na sempire.pl.