Szkolenia zamówienia publiczne – czego można się na nich dowiedzieć?
Zamówienia publiczne to ważny element rynku. Szacuje się, że stanowią około 10% polskiego PKB. Żeby handlować towarami i usługami na zlecenie podmiotów publicznych, trzeba spełniać normy zawarte w przepisach. O czym pamiętać? Jak prawidłowo przeprowadzić przetarg? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć, zapisując się na szkolenia PZP.
Dlaczego warto zapisać się na szkolenia? Zamówienia publiczne – kompendium wiedzy
Zamówienia publiczne stanowią szerokie zagadnienie i wymagają rzetelnej wiedzy. Aby dobrze przyswoić zagadnienia, niezbędne są szkolenia zamówienia publiczne. Do przeprowadzenia przetargu, trzeba przygotować stosowne dokumenty. Do istotnych zalicza się specyfikacja warunków zamówienia. W jej ramach określa się oczekiwania dotyczące przyszłego wykonawcy. Specyfikacja powinna zawierać m.in. szczegółowy opis zamówienia, termin oddania zlecenia, sposób kontaktu, kryteria oceny. Do istotnych zagadnień zaliczają się także tryby zamówień publicznych, w tym:
- Przetarg nieograniczony,
- Przetarg ograniczony,
- Negocjacje (z oraz bez ogłoszenia),
- Dialog konkurencyjny,
- Zamówienia z wolnej ręki,
- Partnerstwo innowacyjne.
Szczegóły dotyczące składania ofert precyzują stosowne przepisy – przede wszystkim ustawa Prawo zamówień publicznych. Kwestie regulują też inne akty legislacyjne, w tym: Kodeks cywilny, Ustawa o finansach publicznych, Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Szkolenia zamówienia publiczne – do kogo są najczęściej skierowane?
Na szkolenia z zamówień publicznych mogą zapisać się osoby chcące poszerzyć wiedzę na ten temat. Do głównych odbiorców zaliczają się:
- Pracownicy jednostek administracji państwowej,
- Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego,
- Specjaliści zajmujący się realizacją zamówień publicznych,
- Kontrolerzy oraz audytorzy wewnętrzni.
Profesjonalne szkolenia z zamówień publicznych to same korzyści!
Szkolenia z zamówień publicznych pozwalają na zaprezentowanie wiedzy w wyczerpujący sposób. W ramach zajęć organizowanych przez firmę SEMPER uczestnicy poznają aktualne zmiany legislacyjne oraz dowiadują się, jak prawidłowo złożyć ofertę w przetargu. Do istotnych punktów kursu należą również przykłady prezentujące dobre praktyki oraz błędy skutkujące odrzuceniem wniosków. Dużą rolę w przyswojeniu tematyki odgrywają także praktyczne warsztaty. Żeby dostosować szkolenia do potrzeb biznesowych, warto wcześniej zapoznać się z planem ramowym i poruszanymi zagadnieniami. Szczegóły znajdują się na stronie szkolenia-semper.pl. Analiza zawartych tam informacji umożliwi dobór odpowiedniego terminu oraz tematyki szkolenia.
[Materiał partnera]