Termy Jakuba. Jest lepiej niż dobrze
O tym jak funkcjonuje spółka oławskiego parku wodnego Baseny Miejskie "Termy Jakuba" można było się dowiedzieć podczas 41 sesji Rady Miejskiej, która odbyła się 28 listopada. Prezes Zarządu Zbigniew Szwarc przedstawił radnym informacje na temat funkcjonowania basenu, jego utrzymania, walki z konkurencją oraz działaniach promocyjnych.
Przedmiotem podstawowego działania Spółki jest świadczenie usług o charakterze użyteczności publicznej w zakresie sportu, rekreacji, rehabilitacji i szeroko rozumianej kultury fizycznej. Podczas rady Szwarc kilkukrotnie podkreślał, że basen nie będzie rentowny, ponieważ ceny biletów dostosowane są do ludzi - średnia cena biletu podstawowego na basen to 9,66. Cennik dostosowany jest także do konkurencji, która znajduje się w promieniu 30 km - Park Wodny we Wrocławiu, Oleśnicki Kompleks Rekreacyjny Atol, Aquapark Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Brzegu, basen miejski w Jelczu-Laskowicach oraz Aquapark Granit w Strzelinie. Prezes podkreślał, że trwa walka o klienta dlatego też ceny nie mogą zostać podwyższone - "Bardzo szybko jest szansa dostać etykietę basenu najdroższego nawet jakby cena biletu wzrosła o 0,50 gr."
Nie jest tanie także utrzymanie i prowadzenie basenu, które jest związane z bardzo wysokimi kosztami energii cieplnej - w hali basenowej temperatura powietrza, temperatura wody i poziom wilgotności nie może być swobodnie regulowany, musi być stały przez 24 godziny na dobę. A temperatura powietrza musi wynosić wynosi 32-34 C. W przypadku energii elektrycznej również wszystkie urządzenia odpowiedzialne za pracę urządzeń utrzymujących, przewidziane w projekcie pracują bez przerwy. Koszty wody i ścieków. Spółka jest także pracodawcą i zatrudnia na etatach 24 osoby.
Termy Jakuba prowadzą aktywną promocję i reklamę oferowanych usług. Oferta oławskiego baseniu jest naprawdę bogata: nauka pływania dla szkół, grupowa oraz indywidualna, zajęcia w wodzie do 3 roku życia, kursy nurkowania, Aqua aerobic, Aqua zumba, urodziny w wodzie i wiele innych. Basen organizuje szereg konkursów i promocji cenowych, których nie znajdzie się na wielu basenach konkurencyjnych.
W maju zanotowano wizytę 50 000 tysięcznego klienta, w sierpniu przyszedł klient 100 000. Ten rok powinien zakończyć się frekwencją na poziomie 150 000 klientów - to dobry wynik.